Fartfælder og myter

Generel Debat og info. Funstuff, turbeskrivelser og rejsetips.
Besvar
Brugeravatar
Søren118
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:06
Geografisk sted: Frederiksberg
Model: FJR 1300 RP011
Årgang: 2005

Fartfælder og myter

Indlæg af Søren118 »

Hej alle
Grundet de mange myter osv vedr fartfælder og kamaraer kunne jeg godt tænke mig at høre forummets erfaringer vedr MC og kameraer.
Er de rnogen som har fået en fartbøde i DK hvor MC er fotograferet bagfra via en kameravogn ?
Dvs at du er blevet blitzet og senere modtaget et bødeforlæg hvor din nummerplade er blevet fotograferet.
Hvis dette er tilfældet - hvor er kameraet placeret på vognen - så det kan fotografere når du kører væk fra vognen ?

mvh Søren
Peterranders479

Re: Fartfælder og myter

Indlæg af Peterranders479 »

Hejsa.

Jeg har fra meget pålidelige kilde, at de nye AKT vogne IKKE kan fotografere modsat altså nummerpladen på mc.

Jeg vil meget gerne høre fra en som har fået bøde, der burde ikke være nogle...

Venligst

Peter
Brugeravatar
Søren118
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:06
Geografisk sted: Frederiksberg
Model: FJR 1300 RP011
Årgang: 2005

Re: Fartfælder og myter

Indlæg af Søren118 »

Hej alle
Jeg har researchet lidt på emnet, men må desværre melde tilbage via nedenstående link af motorcykler ikke kan anses som være "fredet" for de nye ATK vogne, :evil:
Eneste lettelse kan dog være at ved hastighedsoverskridelse over 30 % skal føreren kunne identificeres og hvis dette ikke kan ske via foto fra ATK vognen skal ejeren af køretøjet (nummerpladen) oplyse hvem som førte motorcyklen. Og hvis ikke dette kan oplyses får ejeren en bøde for ikke at opgive identiteten.
(Oplyst på sidste billede på internetsiden)


http://altomvarebiler.dk/nye-fotovogne-tager-ad-gangen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Søren
Senest rettet af Søren118 31 aug 2015 17:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
FJRules140
Indlæg: 75
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:13
Model: FJR 1300 RP23
Årgang: 2014

Re: Fartfælder og myter

Indlæg af FJRules140 »

Hej Alle,

Jeg talte med en betjent for nogle uger siden og han fortalte, at de nye kameraer/ATK vogne tager billeder fra 15m og ud til 75m fra ATK bilen/stativet. Det er deres rækkevidde. Han sagde også at de pt. ikke kunne bruge deres fremadrettede kameraer.....
Brian (FJR1300-RP23)
Finn Holm230

Godt nyt! Nu med link

Indlæg af Finn Holm230 »

Hej
Ifølge Nordjyske.dk kan fotovognene IKKE tage motorcykler, idet de er for små til at reflektere radarstrålerne i de nye vogne :D
http://nordjyske.dk/nyheder/nye-fotovog ... 9/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Fortsat god tur
FinnHolm230
Senest rettet af Finn Holm230 09 sep 2015 12:51, rettet i alt 2 gange.
Palle686

Re: Godt nyt!

Indlæg af Palle686 »

Finn Holm230 skrev:Hej
Ifølge Nordjyske.dk kan fotovognene IKKE tage motorcykler, idet de er for små til at reflektere radarstrålerne i de nye vogne :D
Fortsat god tur
FinnHolm230
Yep, det bekræftede Politiet i nyhederne forleden dag :D

Af alle de mange tusinde køretøjer de nye fotovogne havde snuppet, så var der ikke én motorcykel imellem (og det er jo nok ikke fordi alle motorcykler har kørt pænt forbi fotovognene..).
Brugeravatar
russer467
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:28
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1989

Re: Fartfælder og myter

Indlæg af russer467 »

Godt nyt, bevares :D
Det skal så bare ikke indbyde til at vi alle kører uforsvarligt, vel?
Det kunne godt tolkes derhen at "kør bare, der sker intet" og det er vel ikke hensigten?

Ja jeg er en gammel gnavpot :D
FJ 1200 3cw årg 1989 "Smølferaketten"
Palle686

Re: Fartfælder og myter

Indlæg af Palle686 »

Nej, nej :D

Men, jeg må indrømme at når jeg kører på motorcykel, så sidder jeg ikke og stirrer på speedometeret, men holder øje med trafikken. Så en gang imellem kan den lige så stille "smutte" op over det lovlige :oops:

Så et eller andet sted, er det rart at vide man ikke risikerer en bøde fordi man har kørt 5-10 km/t for meget. Dem der ligger og kører råddent skal selvfølgelig snuppes, fungerende fotovogne eller ej.
Finn Holm230

Re: Fartfælder og myter

Indlæg af Finn Holm230 »

Hej
Det var bestemt heller ikke ment som en opfordring til at køre som en idiot, men da jeg har 100 km frem og tilbage på arbejde hver dag, 8 mdr. om året på mc hver dag, og der er mindst 4 steder de holder af at ligge på lur, så risikerer man af og til at komme over de 80 km/t, især gennem Rold Skov hvor der ikke er de store problemer med oversigt, højest med kronhjorte!
Finn Holm 230
Besvar