Facebook.

Generel Debat og info. Funstuff, turbeskrivelser og rejsetips.
Besvar
Peterranders479

Facebook.

Indlæg af Peterranders479 »

Hejsa alle .

Jeg har oprettet en gruppe på Facebook.

Gruppen er ment som supplement til denne gode side.

Gruppen hedder yamaha fj 1200 Danmark.

Som skrevet er dette forum til vidensdeling og udveksling af reservedele til fj 1200.

Velkommen til dem der har lyst.

Hilsen

Peter
Brugeravatar
BjarneBach589
Indlæg: 123
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:04
Model: FJR 1300 RP28
Årgang: 2017

Re: Facebook.

Indlæg af BjarneBach589 »

Dette vil forringe kvaliteten af dette Forum, idet de færreste nok orker at registrere spørgsmål og svar to gange.

Herudover er søgefaciliteten bagud i tid på Facebook dårlig og langsommelig.
BjarneBach589
FJR 1300 RP28 - 2017
Brugeravatar
Bikeryamaha99
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21 apr 2015 18:38
Geografisk sted: Frederiksværk
Model: FJ 1200
Årgang: 1986

Re: Facebook.

Indlæg af Bikeryamaha99 »

Hej Peter

Det er sjovt, hvis man kan sige sådan, for et initiativ som du nu har foretaget, har været oppe tidligere. Det mødte stor modstand - idet vi er mange der mener det er forkert at sprede vores indsats og engagement.

Personligt er jeg vældig imod dit initiativ... Lad os beholde vort gode forum, alene!


Mvh
Henrik Skafte :shock:
Brugeravatar
Fjolle14
Indlæg: 138
Tilmeldt: 20 apr 2015 21:56
Model: FJR
Årgang: 2009

Re: Facebook.

Indlæg af Fjolle14 »

Ja det er ikke så godt med flere fora at dele FJ og Fjr relateret ting på. Det kan vi se med den gruppe der hedder FJ Facebookgruppe. Der kommer et tillæg der på som ikke bliver opdateret på FJ Club.dk selv om arrangementet er ment til medlemmer af FJ klubben og ligger også der (undskyld Jens men vil bare komme med et eks. da det ikke er nemt at holde styr på). Det vil helt sikkert også ske på det nye fora???
Hilsen Fjolle
FJR 1300 - 2009 - Ocean deep blue
Brugeravatar
isy98
Indlæg: 30
Tilmeldt: 21 apr 2015 00:13
Model: Mazda Mx5 NC
Årgang: 2006

Re: Facebook.

Indlæg af isy98 »

Helt ærligt Peter, hvis du virkelig mener hvad du skriver at dette er en god side, hvorfor så ikke gøre den endnu bedre ved at bruge den, istedet for at sprede den viden og expertise til flere fora, hvilket ikke gør det nemmere for de der måske har en travl hverdag at følge med.
Kan du forsøge at forklare mig (og måske andre) om dine bevæggrunde for dit tiltag?
Remember, tomorrow`s the first day in the rest of your life! :D
Brugeravatar
Ghost641
Indlæg: 131
Tilmeldt: 21 apr 2015 00:29
Geografisk sted: Vallensbæk
Model: FJR 1300 RP13
Årgang: 2006

Re: Facebook.

Indlæg af Ghost641 »

Hej Peter

Der findes i forvejen en Facebook gruppe der hedder FJ Facebookgruppe.
https://www.facebook.com/groups/1497674 ... 6/?fref=ts

Den er ment som et socialt medie supplement til FJ Club Forum. Et sted hvor man kan dele oplevelser og indslag med de andre i gruppen, men ikke et sted, hvor man søger efter løsninger på udfordringer eller sætter ting til salg. For til dét formål har vi vores gode Forum til at varetage dette.

Lad os koncentrere al den gode viden som FJ Club's medlemmer bibringer til ét samlet sted - nemlig vores Forum - som samtidig har en god søgemotor.

Hilsen
Henrik
FJR 1300A - RP13 - Silver Storm.
Brugeravatar
cavione100
Administrator
Indlæg: 303
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:06
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJ 1200
Årgang: 1991

Re: Facebook.

Indlæg af cavione100 »

Hey - jeg må tilslutte mig koret af "nej-sigere" mht. om det er et nyttigt supplement til FJClub'en - jo flere forskellige steder FJ-folkene mødes jo mere spredt og diffus bliver vores know-how også.

Se eksempelvis mine kommentarer her: http://www.fjclub.dk/forum/viewtopic.php?f=30&t=369

Det vidner om hvor let det er at falde i og begynde at sprede både forslag og anbefalinger udenfor vores forum. Jeg faldt selv i :o

Det er lidt sjovt, at der i forvejen findes en FJ-facebook side som den nye initiativtager tilsyneladende ikke kender noget til - det betyder vel så også at alle de informationer (turforslag, anbefalinger, links, forslag osv.) der står der heller ikke har været tilgængelige for ham :lol:

Hvis et forslag, et spørgsmål og/eller et svar er nyttig for mere end en person, er det også værd at dele med så mange som mulig - jeg har selv haft stor gavn af utallige forslag fra FJClub. Ideer som jeg ikke alle sammen havde fået hvis den viden jeg fandt var spredt og ikke samlet som her.

Personligt er jeg ligeglad med om der er flere der opretter fj-facebook sider eller ej - det kan vi jo ikke engang forhindre selvom vi ville. Men hvad supplementet skulle gøre godt for er lidt sværere at se. De få fordele der er via tilknytningen til vores sociale netværker iøvrigt opvejer i mine øjne slet ikke ulemperne ved at viden og know-how spredes.

Men gør man det alligevel, synes jeg det vil være god stil ikke at sige at man har lavet det som et nyttigt supplement til FJClub eller lave nogen referencer til klubben, som om det var klubbens ide eller med støtte derfra at det foregik. Klubben har i mine øjne ikke gavn af at know-how spredes - tværtimod.

Mvh

C
Brugeravatar
isy98
Indlæg: 30
Tilmeldt: 21 apr 2015 00:13
Model: Mazda Mx5 NC
Årgang: 2006

Re: Facebook.

Indlæg af isy98 »

Det kan ikke siges tydeligere Carsten, godt skrevet! :)
Remember, tomorrow`s the first day in the rest of your life! :D
Peterranders479

Re: Facebook.

Indlæg af Peterranders479 »

Hejsa alle.

Først vil jeg sige tak for alle tilbagemeldingerne, det er fedt med feedback.

Min motivation for facebook siden var, at jeg syntes det er meget nemmere at tilgå fra telefon og tablet.
Jeg var faktisk ikke klar over, at der allerede fantes et forum på FB.

Der ligger RIGTIG meget godt her på siden, som jeg og mange andre nyder godt af.

Jeg ville bruge facebook gruppen primært til servicering af fj1200 modellen, fordi det er den der kræver mest pleje og den jeg har interesse i.
Mange her i forum er skiftet til fjr og det er fint men ikke særlig relevant for mig og andre 1200 ejere.

Så må jeg bare konstatere, at der er en målgruppe på FB som ikke findes her på siden, min gruppe kan jo også komme dem tilgode.
På FB gruppen er alle interserrede velkommen og der er ingen betalingspligt, fordi der ikke er udgifter...

100 kr er ikke mange penge for at være her, men der er en ganske stor skarre som ikke længere betaler og grunden er ukendt.
Måske kan disse personer syntes om FB gruppen hvis de stadig kører FJ.

Jeg hjælper gerne ALLE FJ-ejere uanset tilhørsforhold i forhold til dette fora. Hvad her på siden er hemmeligt ???????

" Klubben har i mine øjne ikke gavn af at know-how spredes - tværtimod." Dette udsagn fra en af klubbens medlemmer stiller jeg mig noget uforstående over!!!!!!!!

Da min FB gruppe ikke referer til denne side kræver den jo heller ikke tilladelse, men venlig orientering syntes jeg var relevant og den er givet :D

Jeg har noteret mig, at administratoren af denne side var først til at komme med i FB gruppen, som sagt alle er velkommen.

Jeg vil se om FB gruppen kan blive nyttig, hvis ikke lukker jeg den igen, ikke før...

I morgen må min gamle dame komme på vejen og DET glæder jeg mig til, håber vi ses eller chattes ved her eller der.
Rigtig godt forår til alle.

Peter
Maersk696

Re: Facebook.

Indlæg af Maersk696 »

Hej Peter
Jeg kan ikke finde gruppen når jeg søger på navnet yamaha fj 1200 Danmark

MVH

Ole
Senest rettet af Maersk696 16 mar 2016 09:33, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Allan377
Indlæg: 114
Tilmeldt: 22 apr 2015 16:02
Model: FJR 1300 RP13
Årgang: 2016

Re: Facebook.

Indlæg af Allan377 »

Hej Peterranders

Bravo - godt indlæg, lige mine ord ;)

De sociale medier er kommet for at blive.

Faktisk var vi et par stykker fra klubben på havnen i Søndags - og mødte et "ungt" medlem som havde betalt til klubben - men som ikke var aktiv (kikker bare - måske :lol: ) - det står ham vel frit for at vælge mediet .... helt sikkert på FB også

Bare min forbeholdne mening....(men kender de herrer jo :shock: )

Hyg Jer...
Baby nr. 1 - min FJR 1300 RP13 :lol:
Brugeravatar
BjarneBach589
Indlæg: 123
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:04
Model: FJR 1300 RP28
Årgang: 2017

Re: Facebook.

Indlæg af BjarneBach589 »

Det er tankevækkende at folk ikke har fundet allerede eksisterende grupper, der relaterer sig til FJ'er.

Det understreger FaceBooks store svaghed mht. søgninger.

FaceBook har fokus på "Nuet" - fuld udnyttelse af et aktivt Forum på Facebook kræver at man er Online det meste af tiden !

F. eks. er jeg i denne uge på Mallorca uden fast adgang til nettet, men kan alligevel lynhurtigt se al den aktivitet der har været på vort Forum i de par dage jeg ikke har været Online.

Selv uden medlemskab har man adgang til vort Forum.

Vi har i øjeblikket 29 FJ1100, 114 FJ1200 og 63 FJR1300 i klubben.

Jeg har svært ved at se fordelene ved FaceBook og ulemperne ved vort Forum - men dette er nok en "never ending" diskussion :D
BjarneBach589
FJR 1300 RP28 - 2017
Brugeravatar
cavione100
Administrator
Indlæg: 303
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:06
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJ 1200
Årgang: 1991

Re: Facebook.

Indlæg af cavione100 »

Hej igen

Nogen gange skal tingene pensles lidt ud før man forstår det - sådan har jeg det ihvertfald.
" Klubben har i mine øjne ikke gavn af at know-how spredes - tværtimod." Dette udsagn fra en af klubbens medlemmer stiller jeg mig noget uforstående over!!!!!!!!
Jeg var det medlem der kom med det udsagn. Og jeg skal gerne prøve at forklare lidt hvad jeg mener:

Når informationer om - f.eks. som i mit tilfælde min viden om at urskiverne på en FJR har en raster på bagsiden som sikrer en jævn fordeling af lyset fra pærerne - indtastes på 1 side (i dette tilfælde på Facebook), ja så får dem der ikke kommer der (f.eks. dem der kun kommer forbi vores FJclub forum) jo ikke de informationer. Det er det jeg mener med at know-how spredes.

Når know-how om et eller andet skal findes rundt omkring på nettet er det i mine øjne sværere at finde dem. Personligt har jeg det ihvertfald sådan - og jeg kan kun glæde mig på Jeres vegne, dem der ikke har det sådan - at når jeg kommer forbi et sted hvor rigtig mange informationer om det der interesserer mig er samlet på et sted - ja, så tilføjer jeg fluks den pågældende side til mine Favoritter, fordi jeg synes at det er en side der er værd at besøge med jævne mellemrum.

Er det uforståeligt og er jeg mon den eneste der bruger det princip?????? (jeg kan ikke lige overskue om der her er ligeså mange spørgsmålstegn, som der var udråbstegn i kommentaren? :roll: )

Hvis argumentet for at oprette den nye side på nettet er, at der herinde er for mange FJR kørere, er det i mine øjne endnu mere vigtigt for FJ-ejerne at sørge for at know-how forbliver samlet. At det skule gavne FJ-ejernes videns-deling at starte flere sider op hvor viden om FJ-erne så skal findes, må jeg til gengæld stille mig uforstående overfor!!!!!!!! (Her er der ligeså mange udråbstegn som der var i kommentaren, for jeg har kopieret dem :lol: )

Men giv den bare gas med det, så nøjes jeg med at krydse fingre for at der trods alt fortsat kan falde lidt guldkorn af her på FJClub'ens forum så den kan fortsætte med at være til gavn for os der elsker den skønne maskine 8-)

Mvh

Carsten
Peterranders479

Re: Facebook.

Indlæg af Peterranders479 »

Her kan man ikke like noget, men: SYNTES GODT OM :lol:
Maersk696

Re: Facebook.

Indlæg af Maersk696 »

Hej Peter
Jeg kan ikke finde gruppen når jeg søger på navnet yamaha fj 1200 Danmark
kan du hjælpe med et link

MVH

Ole
Peterranders479

Re: Facebook.

Indlæg af Peterranders479 »

Jeg vil gerne prøve at hjælpe med et link:

https://www.facebook.com/groups/615163531970831/" onclick="window.open(this.href);return false;

Håber det kan bruges. kopier teksten i din browser, jeg kan desværre ikke indsætte hyperlink.

Hilsen

Peter
Maersk696

Re: Facebook.

Indlæg af Maersk696 »

Takker mange gange
Brugeravatar
PHP371
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22 apr 2015 15:59
Geografisk sted: Nordjylland
Model: XJR 1300
Årgang: 2003

Re: Facebook.

Indlæg af PHP371 »

Det der Face book, Hvad er det?

Peter.
XJR 1300 (Hele cyklen)
Palle686

Re: Facebook.

Indlæg af Palle686 »

Nu der er lavet en FJ1200 Facebook side, skulle man måske lave en FJ1100 Facebook side og en FJR1300 Facebook side.

Så kan vi da få spredt budskabet..... :roll:

Hvis man vil bruge Facebook, hvorfor så ikke bruge den side der allerede findes for FJ-klubben?
Brugeravatar
Michael110
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21 apr 2015 08:32
Model: FZS 1000
Årgang: 2006

Re: Facebook.

Indlæg af Michael110 »

Hvad med en side til FJ1300 og en FXJR1300 ?

Mic110
Brugeravatar
mic291
Indlæg: 278
Tilmeldt: 18 apr 2015 19:02
Model: FJR 1300
Årgang: 2016

Re: Facebook.

Indlæg af mic291 »

Lige til info !

Fjclubben har ingen Facebook side.
Hvad personer gør på eget initiativ, om de så er med i bestyrelsen eller ej, har intet med klubben at gøre.

Hvad der så bliver skrevet og gjort der inde, det har vi ingen indflydelse på, så det kan aldrig gøres i klubbens navn.

Hvis man vil sælge, købe, sige eller gøre noget til eller for alle medlemmerne, er der kun forummet ;)

Mic.
Mic
Brugeravatar
FJRules140
Indlæg: 75
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:13
Model: FJR 1300 RP23
Årgang: 2014

Re: Facebook.

Indlæg af FJRules140 »

Hej Alle,

Jeg er ikke på Facebook men kan se på de jeg kender og bruger det, at man skal være vaks ved havelågen for at finde de oplysninger man måtte søge.

Jeg har ikke været på Forum i lang tid, men må sige at vores forum fungerer upåklagelig på både tablet og smartphone, ydermere er søgefunktionen enormt effektiv.

Jeg kan kun bakke op om Carsten's indlæg; hvorfor ikke have alle informationer samlet ét sted så de der måtte have interesse i disse motorcykler, kan finde hvad de skal bruge, istedet for at skyde med spredehagl på diverse medier?

Facebook m.m. er kommet for at blive ingen tvivl om det, men én vidensbank med et hav af oplysninger er bedre end 10 med sporadiske informationer??
Brian (FJR1300-RP23)
Palle686

Re: Facebook.

Indlæg af Palle686 »

mic291 skrev:Lige til info !

Fjclubben har ingen Facebook side.
Er det her ikke FJ-klubbens Facebook side?:

https://www.facebook.com/groups/149767428399026/

Hvis ikke, er det da godt camoufleret... Der er masser af FJ-klub indhold, FJ-klub arrangementer, etc..
Senest rettet af Palle686 19 mar 2016 13:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
JensH188
Administrator
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18 apr 2015 11:51
Geografisk sted: Helsinge
Model: FJ 1100 36Y
Årgang: 1984
Kontakt:

Re: Facebook.

Indlæg af JensH188 »

Palle686 skrev:
mic291 skrev:Lige til info !

Fjclubben har ingen Facebook side.
Er det her ikke FJ-klubbens Facebook side?:

https://www.facebook.com/groups/149767428399026/

Hvis ikke er det da godt camoufleret... Der er masser af FJ-klub indhold, FJ-klub arrangementer, etc..
Palle, den er som Mic skriver oprettet af en privat person (mig) og jo der er de ting som måske er lig noget herinde som jeg har lagt op, men har ikke med selve FJClubben at gøre.
Hvad personer gør på eget initiativ, om de så er med i bestyrelsen eller ej, har intet med klubben at gøre.
Og da jeg gerne vil fortsætte som webmaster, så håber jeg da at I ikke gør så jeg bliver "fyret" her til GF snart :cry: :oops:
FJ 1100 36Y - 1984 :P
https://www.fj1300.dk/

Jens :P
Brugeravatar
mic291
Indlæg: 278
Tilmeldt: 18 apr 2015 19:02
Model: FJR 1300
Årgang: 2016

Re: Facebook.

Indlæg af mic291 »

Hej Palle.

Vi kan alle se forvirringen.
Af samme grund, var der mange der havde meget i mod gruppen blev startet.

Mic.
Mic
Besvar