Bjergtoppe Europa

Generel Debat og info. Funstuff, turbeskrivelser og rejsetips.
Besvar
Stich348

Bjergtoppe Europa

Indlæg af Stich348 »

Hej :D
Vi er ved at begynde at tænke over sommertogt 2017.
Hvilke bjergtoppe , bjergpas, bjergveje er efter Jeres mening et must at have kørt på i Europa?
Andre destinationer er også velkomne.
Vi er ikke til museer og den slags. Natur og gode køreoplevelser.
Palle686

Re: Bjergtoppe Europa

Indlæg af Palle686 »

Her lidt inspiration:

http://oplev.ford.dk/europas-bedste-straekninger/

Godt nok fra Ford, men alt er jo kun endnu bedre på en MC :D
Brugeravatar
Michael110
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21 apr 2015 08:32
Model: FZS 1000
Årgang: 2006

Re: Bjergtoppe Europa

Indlæg af Michael110 »

Brugeravatar
Makro731
Indlæg: 43
Tilmeldt: 06 jun 2016 07:53
Geografisk sted: Græsted
Model: FJR 1300 AE
Årgang: 2015

Re: Bjergtoppe Europa

Indlæg af Makro731 »

Jeg har selv været i alperne i år, og lavede en del research forud for turen. For mit vedkommende blev det de østrigske alper.

Det afgørende er hvilken type veje du går efter. Nogle vil have skarpe hårnålesving, andre stigninger, andre flot natur med lange lige veje, osv. Jeg mener at du er nødt til at afklare dette før du vælger hvor du skal hen. Det gør også planlægningen nemmere, da du så allerede nu kan vælge nogle steder fra.
Man kan smugkigge på nærmest alle interessante bjerge på Youtube eller Google Images. Det gjorde jeg. Korte rejseberetninger i alverdens fora kan også indeholde interessante erfaringer fra andre motorcyklister der har været der. Men pas på, den slags research er en tidsrøver :)

Personligt er jeg til kraftige stigninger samt sving, men ikke de skarpeste hårnålesving. Bumpede og hullede veje gider jeg ikke, og slet ikke grusveje. Flot eller nogenlunde flot natur må der også gerne være. Det skal også være muligt at køre i et nogenlunde friskt tempo, da jeg ikke har tålmodighed til blot at tøffe afsted, men ikke ræs da jeg også vil nå at opfatte omgivelserne/naturen.
Måske du kan bruge dette til inspiration?
Besvar