Ny MC jakke Rev`it Nautilus

Generel Debat og info. Funstuff, turbeskrivelser og rejsetips.
Besvar
Brugeravatar
russer467
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:28
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1989

Ny MC jakke Rev`it Nautilus

Indlæg af russer467 »

Købt ny jakke. Her er min umiddelbare mening om den efter dagens tur. Tag det for hvad I vil men det er min mening efter de få km jeg har kørt i dag.
Den opfylder hvad den skal. Den er vindtæt, vandtæt mangler jeg at efterprøve men mon ikke den er det.
Har idag kørt lidt over 250km og den opfylder til fulde hvad jeg forventede af den. Den er VÆSENTLIG mere vindtæt end min gamle som, indrømmet, er over 5 år gammel.
Pasform til ug.
Minus umiddelbart er at, godtnok er der 2 inderlommer, en i inderforet og en i selv jakken men begge er med velcro. Der ville jeg hellere have lynlås.
Inderforet kan lynes af og der er lynlås til sammenhæftning med bukser i ryggen. Passer endda sammen med Thansen udstyr - Stort plus.
Der er plads til ekstra rygskjold, altså ens personlige og ikke et der skal sættes ind i jakken.
Halslukningen skal der tænkes over. Jeg har f.eks en hals????? ting der skærmer halsen. Har man sådan noget så kan man føle sig noget kvalt. Jeg har også anskaffet mig en halsedisse. Sådan et rør man kan bruge som halsvarmer, hovedvarmer osv osv.
Den kan man IKKE bruge sammen med nævnte hals"lukning"
Løsningen er simpel, halsedissen skal UDENPÅ jakken og så op omkring næsen. Så fungerer det 100%. Var og er yderst tilfreds. Næsen forblev varm og hagen ligeledes.
Pasformen! Jakken sidder i mit tilfælde perfekt. Intet blafrer eller sidder løst. Kører med eksternt rygskjold og der er plads til en tyndere trøje men så heller ikke mere end det. Tvivler på at den er anvendelig i de ydre sæsoner. Justeringsmuligheder i ærmerne. 2 knapper i halsen men som skrevet så skal man tænke sig om mht eksternt udstyr der. Der er KUN 2 knapper. jeg bruger den yderste og har kun skiundertøj på inden under.

Lommerne i jakken er måske også i det små, bevares de er der og kan da rumme noget men de kunne være større. Inderlommerne skulle være med lynlås men plus for at der både er en i foret og en i selve jakken. Velcroen holder godt og grundigt men hvor længe???

Summa sumarum.
Jeg har fået en jakke der er væsentligt bedre end min gamle fra Thansen og hvis der skal gives stjerner så vil den få 8 ud af 10 stjerner. Den har det der skal til men heller ikke mere hvilket prisen nok afspejler

Pris 1299,-

Billede

Og som nogen sikkert vil påpege :D Nej den er ikke blå
FJ 1200 3cw årg 1989 "Smølferaketten"
Besvar