Schubert C3 PRO

Køb og salg af Ekstraudstyr og Beklædning.
Besvar
andersen.randers309

Schubert C3 PRO

Indlæg af andersen.randers309 »

Hej.

Min hjelm trænger snart til udskiftning, og Schubert C3 PRO og med stor sandsynlighed bliver det valget, hvis der ikke er et godt alternativ?

Jeg kunne godt bruge et tip eller 2 på hvor man kan få den til en god pris, har kigget lidt på ebay og der koster det tæt på samme pris som i Dk.

På forhånd tak

Jesper.
FJesper375

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af FJesper375 »

Hej navnefælle

Jeg har tidligere købt hjelm hos Louis, som har butik i Lübeck, Kiel og Hamborg. Der har været lidt at spare - hvis turen gik den vej forbi alligevel.

Hilsener

Jesper
Karstenkmc9
Indlæg: 188
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:10
Geografisk sted: 8766 Sandvad
Model: FJR 1300 non abs
Årgang: 2002

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af Karstenkmc9 »

Hej Jesper A

X1 i Fredericia har dem fra 4395 - 4695 kr. om det er normal udsalg pris ? Men prøv at kigge på http://www.x1.dk" onclick="window.open(this.href);return false; . De har også andre gode bud på hatte + div. Mc udstyr.

Vh.
Karstenkmc9
Brugeravatar
mlj508
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21 apr 2015 08:42
Model: FJ 1200
Årgang: 1986

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af mlj508 »

Hej
En C3pro er måske ikke det bedste valg sådan rent sikkerhedsmæssigt. Prøv at kigge her efter hvor sikker din nye hjelm er: http://sharp.direct.gov.uk/home" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Søren118
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:06
Geografisk sted: Frederiksberg
Model: FJR 1300 RP011
Årgang: 2005

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af Søren118 »

Hej Forum
Jeg har også set testen - og klart at sideværtspåvirkninger på denne hjelm er alvorlige, men jeg synes at de øvrige fordele ved denne hjelm også skal med i betragtningen, selv om det ikke er sikkerhedsmæssige betragtninger.
Købte selv en C3 Pro sidste år med samtaleanlæg osv og selve integrationene af dette virker rigtig godt, og funktionen er tilfredsstillende.
Selve solvisiret er genialt og hjelmens mulighed for at holde temperaturen nede er virkelig gode.
Om pasformen kan jeg kun sige at det afhænger helt af ens hovedform - hvor jeg oplever at interøret er lidt hårdere end f.eks Arai Viper som jeg har haft tidligere. Det helt store issue for mig var at købe flip up hejlm, hvor man sparer mange af og på med hjelmen ved tankstationer, eller korte snakke med andre når du sidder på MC, samt den muligehed for at integrere samtaleanlæg osv.
Jeg kører op til 130 kmt med visiret åbent og solvisiret nede. :D

mvh Søren
Brugeravatar
Bonde407
Indlæg: 41
Tilmeldt: 21 apr 2015 08:42
Geografisk sted: Børkop
Model: FJR 1300 A
Årgang: 2009

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af Bonde407 »

Angående køb af hjelm, så er der jo andre faktorer end mærket, der spiller ind.
Prøv forskellige hjelme og få vejledning til, hvordan den sidder til kinder og om hovedfaconen passer. Selv kører jeg med Schuberth, men min kæreste har købt både C3 Lady Pro og C3 Pro, men med dårligt resultat. Da vi så fandt et sted, hvor de så på behovet frem for avancen, så fandt de hjelme, der passede og nu har vi hverken støj i samtaleanlæg eller andre ubehag.
Så Schuberth ER godt...... Hvis hovedfaconen og kinderne passer. Men hoveder er jo forskellige, så vælg en hjelm, der sidder perfekt til, og ikke lader vind trænge op forbi kinderne, da det giver turbolens i hjelmen.
Med venlig hilsen
Bonde 407
FJR 1300A 2009
andersen.randers309

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af andersen.randers309 »

Tak for de fine råd.

Jeg har endnu et spørgsmål vedr hjelm.

C3 vs C3 Pro, hvad er forskellen udover den indbyggede antenne? Og vi snakker ikke om Louis edition uden solbrille og pinlock??

VH
Jesper
andersen.randers309

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af andersen.randers309 »

Tak for de fine råd.

Jeg har endnu et spørgsmål vedr hjelm.

C3 vs C3 Pro, hvad er forskellen udover den indbyggede antenne? Og vi snakker ikke om Louis edition uden solbrille og pinlock??

VH
Jesper
Brugeravatar
sfeilberg12
Administrator
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:57
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1988

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af sfeilberg12 »

Jeg tager lige denne tråd op igen. Jeg overvejer kraftigt at købe den nye Schuberth C3 Pro Fluo. Klubben skulle vel ikke tilfældigvis kende et sted i Dk hvor den kan findes billigere end hos Kok-MC?

Jeg vil gerne have en ny hjelm til vintersæsonen. C2'eren er slidt så meget at det er på tide at skifte den ud. Antiduggen og Fluo, så mand bliver set er noget jeg har brug for den kommende tid. Hvis den er købt i DK er der 5 års garanti i stedet for 2 hvis du køber den på Ebay eller i udlandet!

Søren
-
-
-
-

:ugeek: Spørgsmålet er der hver dag når man stiller op i garagen om morgenen. Hvilken FJ skal jeg tage idag? :roll:
andersen.randers309

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af andersen.randers309 »

Jeg har med stor fornøjeles investeret i en C3Pro.

Bikeshoppen i Viborg er til at handle med.

VH

Jesper
Brugeravatar
Jekbe681
Indlæg: 49
Tilmeldt: 05 jul 2015 22:44
Geografisk sted: Hundested
Model: FJ 1200 3YA
Årgang: 1991

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af Jekbe681 »

Jeg er også super glad for min C3 pro.
Solvisiret er genialt :P
Fik den til en god pris sammen med min FJ1200.
Jeg har dog "bygget den om" fra XXL til XL. Det kræver blot udskiftning af hovedbolster og kindpuder.

Hovedbolster og kindpuder str. XXL kan derfor købes hvis andre vil bygge om til XXL eller blot vil
forny disse dele.
Skriv blot en pb hvis der er interesse.
Venligst
Jens
Brugeravatar
Allan377
Indlæg: 114
Tilmeldt: 22 apr 2015 16:02
Model: FJR 1300 RP13
Årgang: 2016

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af Allan377 »

Hej Jens

Kunne godt være interesseret - hvis de kan bruges i den gamle alm. C3?...... kan de det mon :?:

Hilsen Allan

skriv PB med pris evt.
Baby nr. 1 - min FJR 1300 RP13 :lol:
Brugeravatar
Jekbe681
Indlæg: 49
Tilmeldt: 05 jul 2015 22:44
Geografisk sted: Hundested
Model: FJ 1200 3YA
Årgang: 1991

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af Jekbe681 »

Allan377 skrev:Hej Jens

Kunne godt være interesseret - hvis de kan bruges i den gamle alm. C3?...... kan de det mon :?:

Hilsen Allan

skriv PB med pris evt.
Hejsa.
Der er liiige en anden der er interesseret - afventer blot betalingen, så jeg må nok melde pas.
Venligst
Jens
Brugeravatar
Allan377
Indlæg: 114
Tilmeldt: 22 apr 2015 16:02
Model: FJR 1300 RP13
Årgang: 2016

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af Allan377 »

fint nok...

god weekend
Baby nr. 1 - min FJR 1300 RP13 :lol:
Brugeravatar
sfeilberg12
Administrator
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:57
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1988

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af sfeilberg12 »

Det endte med at jeg købte en C3 Pro og det har jeg ikke fortrudt. Den er langt mere støjsvag end min C2, den er også meget lettere og pinlock systemet fungerer faktisk fint. Nu har det jo ikke rigtigt været koldt så pinlock har ikke været afprøvet i frost endnu og solviseret har kun været brugt 'en gang. Tilgengæld har den været testet for vandtæthed utallige gange :lol: .

Der er sket en hel del ændringer fra Basis udgavene til Pro udgaven og jeg tror ikke indmaden fra Basis til Pro kan udskiftes med hinanden. Er der nogen der ved noget om det?

Søren
-
-
-
-

:ugeek: Spørgsmålet er der hver dag når man stiller op i garagen om morgenen. Hvilken FJ skal jeg tage idag? :roll:
Peterranders479

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af Peterranders479 »

Hejsa.

Jeg har udskiftet polsteret i min efterhånden brugte C3. Jeg har monteret polster fra en pro uden problemer overhovedet.

Det er lige som, at få en ny hjelm :D

Godt nytår..

Peter
Brugeravatar
Allan377
Indlæg: 114
Tilmeldt: 22 apr 2015 16:02
Model: FJR 1300 RP13
Årgang: 2016

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af Allan377 »

Peterranders479 skrev:Hejsa.

Jeg har udskiftet polsteret i min efterhånden brugte C3. Jeg har monteret polster fra en pro uden problemer overhovedet.

Det er lige som, at få en ny hjelm :D

Godt nytår..

Peter
Hej Peter

Hvad koster sådan en omgang?... er rigtig glad for min anden C3ér

Hilsen
Allan
Baby nr. 1 - min FJR 1300 RP13 :lol:
Peterranders479

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af Peterranders479 »

Hej Allan-

Jeg købte nyt polster her på siden.

Det kan også findes på Ebay. det er ikke dyrt og nemt at montere.

Du får næsten en ny hjelm...

Vh

Peter
Brugeravatar
sfeilberg12
Administrator
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:57
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1988

Re: Schubert C3 PRO

Indlæg af sfeilberg12 »

Det endte med at jeg bestilte en C3 Pro Fluo. Fik dog tilsendt en C3 Europa. Hvilket jeg var meget tilfreds med.

Jeg har nu kørt med den i et par måneder og den er langt mere støjsvag end C2'eren. Den er også lettere og passer mit hoved bedre end den gamle. Pinlock fungerer også super godt men kunne være bedre, især når det blir rigtig koldt. Yamaha Ringsted mener det kan rettes, Så en dag jeg er på de kanter får jeg det rettet til.

Ellers er jeg super glad for den :D :mrgreen:
-
-
-
-

:ugeek: Spørgsmålet er der hver dag når man stiller op i garagen om morgenen. Hvilken FJ skal jeg tage idag? :roll:
Besvar