GF-2015

Bestyrelseslokalet
Brugeravatar
JensH188
Administrator
Geografisk sted: Helsinge
Model: FJ 1100 36Y
Årgang: 1984
Kontakt:

Re: GF-2015

Indlæg af JensH188 » 26 maj 2015 21:27

Nicky, Mic og undertegnet blev valgt sidste år såvidt jeg kan læse ud af det ;)
Referat fra sidste år http://fjclub.dk/GF-2014-referat.pdf

Så det må være Benny og Carsten der er på valg i år :?:
Samt suppleanterne ;)

Overvejer at spørge Henrik Borch - Ghost641 om han er interesseret :?:
FJ 1100 36Y - 1984 :P
www.fj1300.dk

Jens :P
Brugeravatar
pko107
Geografisk sted: Århus
Model: FJR 1300 AS
Årgang: 2015

Indlæg af pko107 » 26 maj 2015 22:21

cavione100 skrev:Hej loge-brødre :D

Lige en supplerende bemærkning, når jeg nu ikke selv kan komme på lørdag:

Blot for det tilfælde at I ikke har bemærket det:
Jeg har bemærket at såfremt forslaget til vedtægtsændringer tiltrædes, vil det have opsættende virkning for det efterfølgende valg af bestyrelse. Punktet om behandling af indkomne forslag kommer nemlig først, og har dermed indvirkning på efterfølgende punkter såfremt vedtægtsændringerne vedrører disse:

Fra vedtægtens dagsorden (den fremsendte dagsorden har samme rækkefølge her)
6. Behandling af indkomne forslag
7. Valg af bestyrelse og suppleanter

Mht. min genopstilling også lige 2 hurtige bemærkninger:

1. Min genopstilling er til en bestyrelsespost og ikke nødvendigvis kun til formandsposten 8-)
2. Hvis FJesper375 bliver valgt til bestyrelse vil jeg gerne trække mit kandidatur :roll:

Mht. pkt. 1 antager jeg at man vælger bestyrelsesmedlemmerne først og dernæst vælger formand og kasserer blandt disse.

Mht. pkt. 2 kan jeg ikke forestille mig at jeg har overskud nok til at diskutere med ham i bestyrelseslokalet oss', da jeg synes han er helt uden for pædagogisk rækkevidde - håber I kan tilgive mig den holdning :roll:

Mvh

Carsten
Hvis vedtægtsændringerne vedtages, skal der blot vælges det nødvendige antal bestyrelsesmedlemmer, hvorefter den nye bestyrelse på et senere bestyrelsesmøde konstituerer sig selv. Ganske simpelt :)

Hvis vedtægtsændringer ikke vedtages, er det reelt ikke muligt at overholde vedtægterne, da kassereren skal vælges i lige år og den nuværende kasserer tilsyneladende stopper i år ;) .
For at imødekomme vedtægterne bedst muligt skal der først vælges formand og dernæst kasserer. Først derefter vælges de øvrige bestyrelsesmedlemmer. Dette er en meget usmidig måde at vælge en bestyrelse på.

I begge tilfælde kan suppleanterne vælges efter den øvrige bestyrelse, eller som de opstillede der fik flest stemmer af dem der ikke fik stemmer nok til at komme ind i bestyrelsen. Begge valgmetoder er almindelig brugt, men den sidste er den mest enkle.

Hvis Jesper kommer ind i bestyrelsen vil det nok betyde enden på FJ Club. Ihvertfald i dens nuværende form.
Det er derfor meget vigtigt, at vi på forhånd har tilsagn fra det nødvendige antal medlemmer til at fylde bestyrelsen.
---
Peter
Benny64

Indlæg af Benny64 » 26 maj 2015 22:22

Hej.

Jeg vil også mene at det er Min og Nicky's pladser der skal genbesættes.

Jeg fatter ikke hvorfor det lige pludselig er et problem for nogen at det er Bestyrelsen der vælger formanden. Der har i alle de år Jeg har været med aldrig været en formand som er valgt direkte af forsamlingen, det er altid noget man bare har snakket sig til rette om efter GF.

Med hensyn til Fjesper, så har Jeg ikke fantasi til at forestille Mig at der er nogen der kunne tænke sig at få ham ind Bestyrelsen, med mindre det var nogen der gerne så klubben aflivet :? Det ville være ligesom at lukke en rasende elefant ind i en porcelænsbutik :lol: Skulle det alligevel lykkes for ham at liste sig ind, så lov Mig at I lader det her stå :mrgreen:

Mvh. Bæ9
Senest rettet af Benny64 26 maj 2015 22:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
JensH188
Administrator
Kontakt:

Indlæg af JensH188 » 26 maj 2015 22:33

i følge dette uddrag fra referatet så var Nicky, og undertegnet på valg sidste år..
Valg af nye medlemmer til Bestyrelsen
På valg i år var: NBP130, JensH188, Michael110 samt suppleanten Mic291
Michael110 havde på forhånd meddelt at han ikke genopstillede til bestyrelsen. De øvrige bestyrelsesmedlemmer
og suppleanter modtag alle genvalg.
pko107 blev på kraftig opfordring opstillet som kandidat til den ledige post i bestyrelsen og da
der ikke var nogen modkandidater blev han enstemmigt valgt til den nye bestyrelse.
Vil heller ikke have Jesper ind i bestyrelsen :o :evil:
www.fj1300.dk

Brugeravatar
mic291
Model: FJR 1300
Årgang: 2016

Indlæg af mic291 » 26 maj 2015 22:55

Hejsa.

Jens, du har ret i hvad du skriver, men... Jeg tror det er tæt på 3 år siden, Nicky sidst har skrevet i bestyrelses forummet.
Jeg mener han skrev den gang, han havde meget om ørerne.
Det var forkert at genvælge ham sidste gang, eftersom han ikke havde sagt fra eller til, så nu kan vi få rettet op på det ;)

En rasende elefant i en porcelænsbutik.... Hvor kom den fra, Benny :lol:
Mic
Brugeravatar
cavione100
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJR 1300 RP13
Årgang: 2010

Indlæg af cavione100 » 26 maj 2015 23:29

Formandspladsen skal vælges under alle omstændigheder i år - så jeg er på genvalg (til bestyrelsen :shock: )
Jeg vil foreslå at vi på GF bare siger at endnu en plads (Nicky's, men udelad evt. navnet) også er på valg

- Så har vi fået besat de to pladser der som minimum skal genbesættes i år, udover valg af suppleanter.

Så kommer der styr på sagerne, og vi må så bare være bedre til lige at skrive sidst valg-år for hver medlem et eller andet sted (f.eks. under "Klubben"), så vi ikke behøver at sidde og regne det ud hver gang :lol:

Kan vi ikke bare gøre det sådan?

C
Brugeravatar
JensH188
Administrator
Kontakt:

Indlæg af JensH188 » 26 maj 2015 23:56

Formandspladsen skal vælges under alle omstændigheder i år - så jeg er på genvalg (til bestyrelsen :shock: )
Jeg vil foreslå at vi på GF bare siger at endnu en plads (Nicky's, men udelad evt. navnet) også er på valg

- Så har vi fået besat de to pladser der som minimum skal genbesættes i år, udover valg af suppleanter.

Så kommer der styr på sagerne, og vi må så bare være bedre til lige at skrive sidst valg-år for hver medlem et eller andet sted (f.eks. under "Klubben"), så vi ikke behøver at sidde og regne det ud hver gang :lol:

Kan vi ikke bare gøre det sådan?

C
Helt ok herfra ;)
Hejsa.

Jens, du har ret i hvad du skriver, men... Jeg tror det er tæt på 3 år siden, Nicky sidst har skrevet i bestyrelses forummet.
Jeg mener han skrev den gang, han havde meget om ørerne.
Det var forkert at genvælge ham sidste gang, eftersom han ikke havde sagt fra eller til, så nu kan vi få rettet op på det ;)
Det har du helt ret ;)
www.fj1300.dk

Besvar