Hej, jeg har fået mig købt en fjr 1300 fra 2007, jeg syntes koblingen er lidt hård at trykke ind(det sædvanlige gigt der plager), tidl. ejer sagde at hvis man skaffede sig en slavecylinder fra en tidl. model og byttede den ud, så var problemet løst, da de tidl. modeller er løsere i trækket. PASSER DET??? , har fundet en på ebay til rimelig pris,men vil jo ikke bruge penge hvis det er nyttesløst.
TAKKER
Såvidt jeg har kunnet læse mig frem til, blev diameteren i slaven ændret for 06-07 pga. indførslen at "automat" gearet og senere rettet tilbage da de fik styr på det. Ved ikke om det passer, men det lyder plausibelt.
Min tidligere RP04 var betydeligt lettere i koblingen end min RP13 (07 model) er det. Jeg har købt en RP08 slavecylinder og sætter den på inden sålænge. Og giver en tilbagemelding her på om det virker
Kim's forslag er rigtig gode uanset hvad, ligesom det kan være en fordel at justere grebet så koblingen tager ved så langt inde som muligt, hvor det er lidt lettere at holde.
Jeg har selv en relativt stram kobling på min RP13 (2006), og jeg synes også at Allan377's kobling er lige så stram. Det er også en RP13 (2006). Jeg tjekker Kim's forslag og glæder mig til dine erfaringer Cavione
2009 model
The standard FJR1300A gets an improved clutch with lighter feel and the AS model gets an updated mapping of the control system of the YCC-S, for improved ride quality especially in stop/start urban situations.