Ringe lyd fra Garmin via Bluetooth

Generel Debat og info. Funstuff, turbeskrivelser og rejsetips.
Besvar
Brugeravatar
russer467
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:28
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1989

Ringe lyd fra Garmin via Bluetooth

Indlæg af russer467 »

Prøvede idag at bruge musikafspilleren i Garmin Zumo 500. Kors hvor jeg synes det var ringe. Var skruet op på fuld styrke overalt og kunne intet høre ved hastigheder over ca 50km/t. Har en ...Interphone FXt3 blåtand på hjelmen mener jeg den hedder.

Er det "bare" noget man skal affinde sig med eller findes der måske en løsning?
FJ 1200 3cw årg 1989 "Smølferaketten"
Palle686

Re: Ringe lyd fra Garmin via Bluetooth

Indlæg af Palle686 »

Jeg har en Nolan B5 intercom i min Nolan hjelm, og der lyder musik fra min Garmin ganske udemærket. B5 intercom'en har også indbygget FM radio, som også lyder godt.

Mit gæt er at begrænsningen ligger i din intercom. Du kan evt. prøve at streame lyd fra din garmin til et godt bluetooth headset og se om lyden er bedre.

Kan også bare være at din hjelm støjer for meget?
Brugeravatar
Ghost641
Indlæg: 131
Tilmeldt: 21 apr 2015 00:29
Geografisk sted: Vallensbæk
Model: FJR 1300 RP13
Årgang: 2006

Re: Ringe lyd fra Garmin via Bluetooth

Indlæg af Ghost641 »

Jeg har en Interphone F5 på min Schuberth S2 hjelm. Og så bruger jeg Garmin 660 GPS.

Jeg havde også det problem at musik fra Garmin til F5 var uanvendeligt. Det lød ad hel.... til rent ud sagt.
Til gengæld fungerer den indbyggede FM radio i F5'eren fint.
Det må være noget med den måde Garmin snakker Bluetooth på til F5'eren, for når man lod Garmin afspille musikken gennem dens indbyggede højttaler lød det fint nok :shock:

Jeg har i stedet tilsluttet min iPhone direkte til F5'eren og streamer musik den vej igennem.
Og det lyder RIGTIG godt :mrgreen: helt klar ren lyd med god volumen. Telefonen ligger i lommen og jeg kan skifte numre ved at trykke på F5'eren.

Hilsen
Henrik
FJR 1300A - RP13 - Silver Storm.
Brugeravatar
russer467
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:28
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1989

Re: Ringe lyd fra Garmin via Bluetooth

Indlæg af russer467 »

Ghost641 skrev:Jeg har en Interphone F5 på min Schuberth S2 hjelm. Og så bruger jeg Garmin 660 GPS.

Jeg havde også det problem at musik fra Garmin til F5 var uanvendeligt. Det lød ad hel.... til rent ud sagt.
Til gengæld fungerer den indbyggede FM radio i F5'eren fint.
Det må være noget med den måde Garmin snakker Bluetooth på til F5'eren, for når man lod Garmin afspille musikken gennem dens indbyggede højttaler lød det fint nok :shock:

Jeg har i stedet tilsluttet min iPhone direkte til F5'eren og streamer musik den vej igennem.
Og det lyder RIGTIG godt :mrgreen: helt klar ren lyd med god volumen. Telefonen ligger i lommen og jeg kan skifte numre ved at trykke på F5'eren.

Hilsen
Henrik
Ok jamen så må Iphonen da bare holde for. Lidt øv når nu jeg har sat et rimeligt stort SD kort i med plads til masser af musik :(
FJ 1200 3cw årg 1989 "Smølferaketten"
Brugeravatar
Ghost641
Indlæg: 131
Tilmeldt: 21 apr 2015 00:29
Geografisk sted: Vallensbæk
Model: FJR 1300 RP13
Årgang: 2006

Re: Ringe lyd fra Garmin via Bluetooth

Indlæg af Ghost641 »

Lidt øv når nu jeg har sat et rimeligt stort SD kort i med plads til masser af musik :(
Jeg havde også investeret i et 32 Gb MikroSD til kort og musik. Ligger nu bare i skuffen :(
FJR 1300A - RP13 - Silver Storm.
Brugeravatar
sfeilberg12
Administrator
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:57
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1988

Re: Ringe lyd fra Garmin via Bluetooth

Indlæg af sfeilberg12 »

Jeg bruger Garmin550 og med ledning til hjelmen. Dette fungerer fint. Eneste problem med denne løsning er at når jeg taler telefon gennem garmins Bluetooth er lyden lav og jeg skal skrue helt op for volumen på Garmin. Musik og "Nanna" kommer fint igennem med masser af styrke.

Regner med at skifte den ud til næste år. Jeg har mistet et par af knapperne og er du på anden skærm og den er ved at være ret langsom efter de nye opdateringer er blevet installeret.

S
-
-
-
-

:ugeek: Spørgsmålet er der hver dag når man stiller op i garagen om morgenen. Hvilken FJ skal jeg tage idag? :roll:
Besvar