er der en der kan lave mit andet gear, og hvad vil det koste
Den "hugger" rigtig meget i andet gear, troede det var min kobling, men den er skiftet og det hjalp ikke
Jeg tror det vil være en god ide at overveje skifte til en FJ 1200 motor, istedet for at kaste penge efter rep. af gearet på din nuværende maskine. Måske er der en her i klubben der har en OK maskine der kunne smides på?
De er ofte uden karburator, starter, generator osv. - men jeg tænker at de fleste af tingene kan flyttes over fra din egen. Andre der ved lidt om det må gerne byde ind her - også gerne mht. ophæng, som jeg gætter på også kan flyttes?
Reparation af 2. gearet kræver stort set total adskillelse af motoren og udskiftning af minimum 2 gearhjul og én skiftegaffel. Det bliver rigtigt dyrt hvis du ikke selv kan lave det.
De sidste årgange af 1200'eren havde forstærkede skiftegafler og forbedrede gearhjul.
Det er forøvrigt ikke et ualmindeligt problem at 2. gearet ryger på de store motorer med mange kræfter. Det sker ofte fordi man misser skiftet fra 1. til 2. gear for mange gange under høje omdrejninger. Det bøjer skiftegaflen så gearene ikke går ordentligt i indgreb.
Vær opmærksom på at en XJR1200 motor ikke passer direkte over i en FJ. Udgangsakslen fra gearene er længere.