Hej....
Mine karburatorer er blevet renoveret =´"alt er nyt" indeni, svømmere, nåle, diverse dyser, gummimembraner osv. Dette giver en markant bedre benzin økonomi fra ca. 15km/l. til ca. 17km/l (har ALDRIG kørt så langt på literen før på min FJ1200 (med XJR 1300 motor). Så et par sæsoner så er udgiften tilbagebetalt.....
Ps Dette indlæg kommer IKKE på face book, men jeg håber alligevel at der er nogle der læser det.....
Vh.
Teddy22
Altid godt at sørge for at karburatorer er renset og justeret
Kører jo også med XJR 1300 motor, og kører også imellem 17 og 19 km/l
På en hyggetur tur sjælland rundt her for et par uger siden der kørte jeg 306 km og tankede 15,46 l benzin = 19,8 km/l
Hejsa.
Rap af karburatorer
Nej, jeg kender både jer, jeres kørsel og alder
Men godt ord igen Det betyder meget alt er som det skal være.
Teddy, var det en nem operation
Hej.....
Mic angående rap af karburatorer, så er der lige til at "gå til", ingen problem , ellers kender jeg en der kan hjælpe til.
Ps. Peter derude er i ET ord.....
Vh.
Teddy
Kunne jeg få et link til sættet med dyser?
Jeg kører også med 1251 motor og kunne tænke mig mere føde til stemplerne. Jeg kører også med xjr karburatorer men tænker at lidt mere hul kunne være gavnligt?
Da jeg kørte med XJR motor og karburatorer (fra en '01 model) brugte jeg dyserne fra FJ1200 (1TX modellen fra '86). Efter synkronisering og justering af tomgangsluft var den på rullefelt og blanding/effekt var lige i øjet - der var kæmpe forskel på før/efter dyseskift!
Jeg mener der er forskel på dysestørrelse mellem de forskellige årgange af FJ1200, men mit resultat kunne ikke være bedre.