Dæk

Køb og salg af reservedele.
Besvar
Brugeravatar
jackie363
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21 apr 2015 08:49
Geografisk sted: Toftir Færøerne
Model: FJR 1300 RP 23
Årgang: 2015

Dæk

Indlæg af jackie363 »

Skal få ferie 3,5 uge syd på, tænker på at skifte dæk på hjemrejsen, inden jeg sejler tilbage til Færøerne, jeg tænker på at få monteret Michelen Pilot Road 4, hvor er best og billigst, jeg tænker på et sted i det jyske :D
Jackie 363
Brugeravatar
pko107
Indlæg: 250
Tilmeldt: 18 apr 2015 21:37
Geografisk sted: Århus
Model: FJR 1300 AS
Årgang: 2015

Re: Dæk

Indlæg af pko107 »

Prøv at spørge Fjølle66. Det ved han helt sikkert :)
---
Peter
Brugeravatar
FJens260
Indlæg: 237
Tilmeldt: 19 apr 2015 12:27
Model: FJR 1300 RP28
Årgang: 2016

Re: Dæk

Indlæg af FJens260 »

Hej

Nu har jeg jo ikke været på Færøerne :oops: men jeg kunne forestille mig, der nok er lidt koldere end her på fastlandseuropa :?:

Følgende er mest vedr. bagdækket:
Min erfaring er, at PR4 kræver længere opvarmningstid end PR3 både i alm. version og B karkassen. Det er i og for sig måske ikke et problem, når man ved det, men PR4 taber hurtigt varmen igen på yderkanterne.
Det er det ubrudte mønster på kanterne af dækket (PR4) der gør at gummiet ikke kan bevæge sig lige så meget som det kan, med det brudte mønster (på PR3)(det er bevægelsen i gummiet der giver varme). Et (kort) stykke på kold vejbane (skygge eller lidt vådt) er nok til at tage en stor del af varmen ud af kanterne på et PR4.

Min erfaring (på offentlig vej) med begge typer dæk er både fra DK og sydeuropa.
PR4 vil udentvivl være et rigtig godt dæk til f.eks. en banedag, hvor der er mulighed for, at holde varme i hele trædefladen.

Mht. til fordækket, så er et PR4 mere stabilt under bremsning, end et PR3, men det er så til gengæld væsentligt sværer at lægge ind i sving under bremsning.

PR3 180/55x17 B (stiver karkasse) laves ikke mere, men kan stadig skaffes.

Jeg vil også foreslå, at spørge Fjølle6, han ved hvor du kan få det til en god pris :)
Jens

En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt ;)
Brugeravatar
jackie363
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21 apr 2015 08:49
Geografisk sted: Toftir Færøerne
Model: FJR 1300 RP 23
Årgang: 2015

Re: Dæk

Indlæg af jackie363 »

Tak for svaret, kørte med PR 3 på min rp 13, hvilke jeg var ganske godt tilfreds med, måske skulle jeg bare tage dettte igen. Her oppe er jo lidt køliger ;) , og en del mere regn :(
Jackie 363
Besvar