Limning af kåbe
Limning af kåbe
Har været så uheldig at tabe min FJR med en ca. 5 cm lang revne øverst i kåben til følge. For mig ser det ud som noget der kan limes (ja, det vil nok altid kunne ses) mens kåben sidder på.
To spørgsmål:
1. Hvilken lim kan anbefales?
2. Nogen fare ved at tørre overskydende lim af med f.eks. acetone (risiko for at kåben "smelter")?
Mvh Ole Lauridsen, Skive
To spørgsmål:
1. Hvilken lim kan anbefales?
2. Nogen fare ved at tørre overskydende lim af med f.eks. acetone (risiko for at kåben "smelter")?
Mvh Ole Lauridsen, Skive
- Mikmol73-561
- Geografisk sted: stoholm.
- Model: FJ 1200 3XW
- Årgang: 1993
Re: Limning af kåbe
Jeg har eksperimenteret en del med forskellige ting (plastik-svejsning, ABS lim, glasfiber, etc..) og har fundet at det eneste som virkelig kan holde, er et produkt som hedder Q-BOND.
Det består af en form for superlim og pulver til enten plastik eller metal. Det kan bruges både til revner og til at opbygge manglende dele.
Det består af en form for superlim og pulver til enten plastik eller metal. Det kan bruges både til revner og til at opbygge manglende dele.
- Bikeryamaha99
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Model: FJ 1200
- Årgang: 1986
Hej Palle
Tak for tippet - og kan du så også sige hvordan man får fat i sådan noget stads?
Mvh
Henrik Skafte
Tak for tippet - og kan du så også sige hvordan man får fat i sådan noget stads?
Mvh
Henrik Skafte
Hej Henrik
, men det kan ham der din ven Google da også

Det kan Palle da sikkertBikeryamaha99 skrev:Hej Palle
Mvh
Henrik Skafte

Jens
En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt

hej,Mikmol73561 skrev:Hej Ole er billede ville hjælpe på vurdering af dit trælse uheld
Har prøvet at vedhæfte et par billeder men de dømmes for store...
- Mikmol73-561
- Geografisk sted: stoholm.
- Model: FJ 1200 3XW
- Årgang: 1993
Hej Ole
Man kan skalerer billederne om ved hjælp af "Paint", mener det er med som standart "Windows" program
Jeg laver dem om til 840 pixel br. og bevarer højde brede forhold, så kan de være der
Man kan skalerer billederne om ved hjælp af "Paint", mener det er med som standart "Windows" program

Jeg laver dem om til 840 pixel br. og bevarer højde brede forhold, så kan de være der

Jens

Jeg købte det på Ebay:Bikeryamaha99 skrev:Hej Palle
Mvh
Henrik Skafte
http://www.ebay.co.uk/itm/Metal-Glass-P ... 3cf0b04612
- Sigaard210
- Model: FJ 1200 1TX
- Årgang: 1986
Hej Ole
Hvis du skal have fat i det superlim vil du ikke købe et sæt til mig også. Hilsen Jørgen Sigaard
Hvis du skal have fat i det superlim vil du ikke købe et sæt til mig også. Hilsen Jørgen Sigaard
Hvis man skal bruge det til at lave en revne, skal man fræse en rille i revnens længde (bagpå hvis man ikke vil male delen) med f.eks. en Dremel og så hælde pulveret i rillen og derefter limen. Det gør reparationen meget stærk.