Bundkar, demontering af - nyt gevind
: 15 maj 2016 12:00
SHIT!!!! Jeg ville lige skifte olie på min FJ1100, men nu sidder gevindet fra aluminiumsbundkarret på bundproppen (ja, bundproppen er "overspændt") = ingen kørsel før dette er repareret...... Jeg har siddet og bladret i "Haynes Manuals", men jeg søger altså stadig hjælp fra Jer som har repareret dette problem, og dermed også har noget brugbart erfaring at dele:
1. Er det muligt at "slå" nyt og overstørrelse gevind i det eksisterende bundkar, hvis ja, er der et bestemt gevindstørrelse som er bedst egnet?
2. eller skal jeg have sat en Heli-Coil i bundkarret? Eller?
3. for at få bundkarret af maskinen, formoder jeg at det er lettest at demontere hele udstødningssystemet, hvordan med skruerne som spænder de 4 rør fast til udstødningsmanifolden, er det er tricks eller godt råd, så jeg ikke risikere at knække udstødningsboltene?
4. Selve bundkarret, det formoder jeg sidder godt fast i bundkarret (pakning "brændt fast), er der et godt råd til demontering?
5. Er jeg så heldig, at der er en af Jer andre, som har et brugbart bundkar liggende som er til salg
Jeg ser frem til at høre fra Jer her på forum - eller kontakt mig MEGET gerne på 2128 3332
Med venlig hilsen
Esper 580
1. Er det muligt at "slå" nyt og overstørrelse gevind i det eksisterende bundkar, hvis ja, er der et bestemt gevindstørrelse som er bedst egnet?
2. eller skal jeg have sat en Heli-Coil i bundkarret? Eller?
3. for at få bundkarret af maskinen, formoder jeg at det er lettest at demontere hele udstødningssystemet, hvordan med skruerne som spænder de 4 rør fast til udstødningsmanifolden, er det er tricks eller godt råd, så jeg ikke risikere at knække udstødningsboltene?
4. Selve bundkarret, det formoder jeg sidder godt fast i bundkarret (pakning "brændt fast), er der et godt råd til demontering?
5. Er jeg så heldig, at der er en af Jer andre, som har et brugbart bundkar liggende som er til salg
Jeg ser frem til at høre fra Jer her på forum - eller kontakt mig MEGET gerne på 2128 3332
Med venlig hilsen
Esper 580