tips til start af fj 1100
: 13 jun 2016 16:09
Hej herinde .
Jeg har fået fat i en fj1100 fra 1984. Fik den til en rimelig pris, med det "eneste problem", at den nægtede at starte.
Den startede og kørte fint da den blev sat ind for vinteren.
Selvsikker, som man nogen gange er, var det selvfølgelig intet problem
Så er det jo her I kommer ind i billede "håber jeg" .
Jeg har købt en "ny" brugt pickup coil og to tændspoler. Det hjalp ikke. Jeg har prøvet at måle ohm på tændspoler og de skulle umiddelbart ikke fejle noget.
Jeg har også prøvet at måle omh på pickup coil og den vise 166 omh i hayens bogen står 120+- 10 %, så den skulle i og for sig være dårlig. Men er lidt i tvivl om den nu også er det?
Jeg kan fortælle, at alle tændør er taget ud og ligger på topstykket, så man/jeg har en mulighed for at se om den slår gnist.
Jeg kan kun se gnist, når jeg drejer selve tændningnøglen fra tænd til sluk. Hvis jeg så sætter tændningnøglen på on, og derefter bruger hovedafbryderen start/stop, så er det samme resultat, altså gnister når jeg slukke for motoren
hmmmm.
Så har jeg prøvet at sætte tændingnøglen på on og rodet lidt med cdi-boksen og det multistik som fører op til tændspoler. Hvis man sætter det forsigt sammen, så gnister tændrørene også.
Så kan den pickup coil være defekt ?? eller er det cdi-boksen eller ja jeg er lidt mere end på bar bund der.
Så alle, der kan give et indput her, vil blive modtaget med stor taknemlighed
Vh Dan Balling
Jeg har fået fat i en fj1100 fra 1984. Fik den til en rimelig pris, med det "eneste problem", at den nægtede at starte.
Den startede og kørte fint da den blev sat ind for vinteren.
Selvsikker, som man nogen gange er, var det selvfølgelig intet problem

Jeg har købt en "ny" brugt pickup coil og to tændspoler. Det hjalp ikke. Jeg har prøvet at måle ohm på tændspoler og de skulle umiddelbart ikke fejle noget.
Jeg har også prøvet at måle omh på pickup coil og den vise 166 omh i hayens bogen står 120+- 10 %, så den skulle i og for sig være dårlig. Men er lidt i tvivl om den nu også er det?
Jeg kan fortælle, at alle tændør er taget ud og ligger på topstykket, så man/jeg har en mulighed for at se om den slår gnist.
Jeg kan kun se gnist, når jeg drejer selve tændningnøglen fra tænd til sluk. Hvis jeg så sætter tændningnøglen på on, og derefter bruger hovedafbryderen start/stop, så er det samme resultat, altså gnister når jeg slukke for motoren

Så har jeg prøvet at sætte tændingnøglen på on og rodet lidt med cdi-boksen og det multistik som fører op til tændspoler. Hvis man sætter det forsigt sammen, så gnister tændrørene også.
Så kan den pickup coil være defekt ?? eller er det cdi-boksen eller ja jeg er lidt mere end på bar bund der.
Så alle, der kan give et indput her, vil blive modtaget med stor taknemlighed

Vh Dan Balling