Hej
Nu har jeg jo ikke været på Færøerne

men jeg kunne forestille mig, der nok er lidt koldere end her på fastlandseuropa
Følgende er mest vedr. bagdækket:
Min erfaring er, at PR4 kræver længere opvarmningstid end PR3 både i alm. version og B karkassen. Det er i og for sig måske ikke et problem, når man ved det, men PR4 taber hurtigt varmen igen på yderkanterne.
Det er det ubrudte mønster på kanterne af dækket (PR4) der gør at gummiet ikke kan bevæge sig lige så meget som det kan, med det brudte mønster (på PR3)(det er bevægelsen i gummiet der giver varme). Et (kort) stykke på kold vejbane (skygge eller lidt vådt) er nok til at tage en stor del af varmen ud af kanterne på et PR4.
Min erfaring (på offentlig vej) med begge typer dæk er både fra DK og sydeuropa.
PR4 vil udentvivl være et rigtig godt dæk til f.eks. en banedag, hvor der er mulighed for, at holde varme i hele trædefladen.
Mht. til fordækket, så er et PR4 mere stabilt under bremsning, end et PR3, men det er så til gengæld væsentligt sværer at lægge ind i sving under bremsning.
PR3 180/55x17 B (stiver karkasse) laves ikke mere, men kan stadig skaffes.
Jeg vil også foreslå, at spørge Fjølle6, han ved hvor du kan få det til en god pris
