Jeg døjer med en svag rysten/summen i håndtagene ved kørsel med km/t 85-90 og 130 og det gør min hænder følesesløse....

Hilsen Peter
Hej PallePalle686 skrev:Først skal du finde ud af om vibrationerne kommer fra motoren eller hjul/stel/kæde/etc..
Når du mærker vibrationerne, så tag koblingen og luk hurtigt for gassen. Hvis vibrationerne kommer fra motoren, vil de forsvinde.
Hvis de kommer fra et andet sted, vil de fortsætte.
Når du ved det, kan man begynde at lede efter årsagen, og der kan være mange....
Brian697 skrev:Hej . Jeg har været ude for det samme . det var kronrørslejer der skulle skiftes
Hej Peter.Pede48 skrev:Hej
Jeg døjer med en svag rysten/summen i håndtagene ved kørsel med km/t 85-90 og 130 og det gør min hænder følesesløse..... Nogen der kender til dette problem og ved om det er nem og afhjælpe. Mit fordæk er næsten nyt. Det er en årgang 2001.
Hilsen Peter
Hej , Du skriver "kronrørslejer justeret" ?? Jeg fik at vide de ikke kan justeres ,og fik dem derfor skiftet. Derefter var MINE rystelser i styret væk !Søren118 skrev:Hej Forum
Jeg har også nogle vibrationer i styret på min RP 11 fra 2005 med 60000 på klokken. Kronrørslejerne har tidligere været justeret på værksted. Jeg vil derfor høre om der er nogen som har det værktøj liggende som bruges til at stramme lejet op med ? Lån eller køb !
Jeg har netop fået nyt fordæk og synkroniseret indsprøjtning så dette kan udelukkes - samt det faktum at vibrationerne ogsåvar til stede inden dækskifte.
Mvh Søren