FJ er godtnok røget ud

Generel Debat og info. Funstuff, turbeskrivelser og rejsetips.
Besvar
Brugeravatar
russer467
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:28
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1989

FJ er godtnok røget ud

Indlæg af russer467 »

Ikke tit jeg er her på forummet mere men efterhånden er det jo også kun FJR "problemer" der skrives om. Trist men sådan er udviklingen vel. Hvad er der at gøre ved det? ikke en disse men har hørt fra nogen der har meldt sig ud af samme årsag. Det skal ikke ligges forummet til last overhovedet men hvorfor ikke ændre det til FJRclub men med en underafdeling af FJ??
Overvejer selv om jeg vil blive ved med at være medlem af samme årsag.

Når det er sagt så smågriner jeg når jeg ser der er problemer med jeres "problemfri" FJR der "bare" kører. Det gør de så sjovt nok ikke :D
FJ 1200 3cw årg 1989 "Smølferaketten"
Brugeravatar
Ejnar24
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 apr 2015 18:50
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1990

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af Ejnar24 »

Hej Jørn

Fj11/1200 er jo originalen der startede det hele. FJR er jo bare en stor gumpetung efterfølger. glæd dig over at Du har originalen :D
Der har altid været plads til begge modeller i FJ- clubben- og heldigvis for det :)

Mvh Ejnar
Brugeravatar
Bikeryamaha99
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21 apr 2015 18:38
Geografisk sted: Frederiksværk
Model: FJ 1200
Årgang: 1986

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af Bikeryamaha99 »

Hej med dig, Russer.

Jeg er selv en af de glade FJ chauffører som godt kan se at der efterhånden er dukket mange FJR op rundt omkring. Jeg synes dog ikke der er nogen grund til at ringeagte nogen af den grund. Tænk også på at der stadigt er rigtig megen erfaring opsamlet i klubben. Jeg synes vi skal fatte mod, og stadigt blive ved at holde af vores dejlige FJ. Hjemmesiden er en virkelig god foranstaltning for os stadigvæk....

God vind
Henrik :-) :D
Brugeravatar
Mikmol73-561
Indlæg: 79
Tilmeldt: 21 apr 2015 00:38
Geografisk sted: stoholm.
Model: FJ 1200 3XW
Årgang: 1993

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af Mikmol73-561 »

Jeg skal ikke sige aldrig en FJR.
Men jeg vil sige aldrig skille mig af med min FJ.
Nu fåes en FJR også i wet pale Brown. Farve.
Så på et senere tidspunkt ville jeg da godt eje en af hver. :D :D
Mvh Mikael
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Teddy22
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21 apr 2015 18:49
Model: FJ 1200 3XW
Årgang: 1992

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af Teddy22 »

Hej...
Jeg kan ikke være mere enig end med Ejnar & Henrik... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Men det er er jo den naturlige udvikling i og med at "de gamle" jo uddør... :shock: :shock: . For at disse fortsat kan blive vedligeholdt og holdes kørende (uden at skulle på dyre værksteder) er det vigtigt at vi bruger dette forum til "tips og tricks". Jeg kan så ikke rigtig se ideen med at melde sig ud at vores FJ(uden "R" :D :D )Club, med mindre at man skiller sig af med sin Fj'er.
Vh.
Teddy22
Brugeravatar
cavione100
Administrator
Indlæg: 303
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:06
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJ 1200
Årgang: 1991

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af cavione100 »

Oss hej fra mig :-)

Nu er ind- og udmeldelse jo en helt privat sag. Men der er nok ikke mange af dem der kommer forbi dette forum som ikke har et kærligt forhold til FJ modellen. Jeg tror at de fleste FJR kørere har kørt på FJ i mange år, og at de sammenlagt har rigtig meget erfaring med disse cykler. Og også en stor forkærlighed for dem. Så mon ikke der er rigtig meget hjælp at hente også om FJ selvom der kommer flere FJR-kørere til i klubben? Det tror jeg nok :P

Jeg glemmer aldrig min første tur på en FJ 1200 og den fascination jeg havde af dem som knægt, f.eks. når jeg så politiet på en. Og når jeg hopper på ryggen af min 1200 er det da også næsten ligesom "at komme hjem". FANTASTISK maskine! Og imponerende at man på en 25 år gammel MC ikke får følelsen af retro eller ser sig hensat til krybesporet. Der skal stadig en ret kraftig ny MC til at tage kampen op, især hvis den skal sammenlignes på alle parametrene :ugeek:

Jeg er ikke i tvivl om at man ved FJ 1200 får allerstørst value-for-money, uanset hvad man sammenligner med - også selvom man sammenligner med en FJR. Og det endda på trods af at de første årgange FJR er ved at være kommet godt ned i pris, samtidig med at de er de mest velkørende af dem allesammen og samtidig har færrest problemer :lol:

Jeg var nu heller ikke sen til at få min søn overbevist om at han skulle købe sig en FJ 1200 da han sidste år besluttede sig for at købe en MC. Og han er MEGET imponeret og glad for hans nyerhvervelse. Lækker følelse at jeg på forhånd kunne være sikker på at den ikke ville skuffe ham. Det kan man ellers ikke ret tit med ret mange ting, vel? Smag er jo som bekendt forskellig. Kun folk med "ondt i røven" eller ignoranter taler negativt om en FJ 1200 8-)

FJR løfter den stolte arv fra FJ, og gør det rigtig godt - men kun fordi den har den rigtige arvemasse, ikk? Og når snakken falder på FJR, så husk også at FJR efterhånden også har ret mange år på bagen. Den er mere end 15 år gammel, den model!

Moralen i mit skriv er blot: Det forhold at der kommer flere FJR-kørere i klubben betyder ikke at viden-mængden i klubben bliver mindre. Det er stadig her i FJ-klubben langt den største know-how om FJ findes. Det kan der ikke herske ret meget tvivl om, synes jeg ;)

Mvh

Carsten
Brugeravatar
BjarneBach589
Indlæg: 123
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:04
Model: FJR 1300 RP28
Årgang: 2017

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af BjarneBach589 »

Fuldstændig enig med Carsten - det kan ikke siges bedre !

Sidste gang jeg havde adgang til medlems-data var ultimo 2015 og da så model-statistikken således ud:

FJ1100: 29 stk.
FJ1200: 114 stk.
FJR1300: 63 stk.
Andre: 16 stk.

Så man kan vel sige at med næsten tre gange så mange FJ som FJR, og hvis påstanden om færre forespørgseler og tips omkring FJ end omkring FJR er sand, må FJ'erne give færre problemer for medlemmerne end FJR - måsker er FJ en bedre motorcykel ? Hvem ved - måske er FJR-ejerne knap så selvhjulpne, der kan være mange årsager, men forslaget om navneskifte må da vist falde til jorden med ovenstående statistik.

Mvh
Bjarne
BjarneBach589
FJR 1300 RP28 - 2017
Brugeravatar
mic291
Indlæg: 278
Tilmeldt: 18 apr 2015 19:02
Model: FJR 1300
Årgang: 2016

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af mic291 »

Hejsa.
Det er en lidt sjov debat, den her :?

Hvis den meget udsultede Rejnar, studerer undertegnede med frue bagfra. Så er der kun en gumpetung FJR der dur. Alt andet vil se helt forkert ud :D

Forummet for FJ/FJR. Det er kun hvad vi selv gør det til. Jeg spørger ikke om noget jeg ved i forvejen, samtidig med jeg ikke søger stumper der ligger på reolen.
Det må jo være dem der mangler råd/dele der gør det. Mig bekendt, er der altid hurtig respons.

Og så lige for at træde lidt mere i det.
Opretter man så også en gruppe på fjæsen, med salg af stumper, hyggesnak om vinterklargøringer, ture og lign. Så vil det stille og roligt trække fokusset fra vores ellers glimrende forum.

Så min løsning er! Eftersom FJClubben er for alle, brug forummet, der er intet der er for dumt. Spørg, skriv, køb og sælg.
Og lad os så starte året med at mødes til bakkeåbningen, samt efterfølgende masser af ture, kaffemøder og hyggeweekender ;)

Mic.
Mic
Brugeravatar
Brogaard54
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:52
Geografisk sted: Vejen
Model: K1200RS
Årgang: 1998

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af Brogaard54 »

Næm'li Ja
Brugeravatar
BjarneBach589
Indlæg: 123
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:04
Model: FJR 1300 RP28
Årgang: 2017

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af BjarneBach589 »

I henhold til nyeste medlemsliste siger MC-statistikken nu i 2017:

FJ1100: 32 styk svarende til 13 %
FJ1200: 130 styk svarende til 53 %
FJR1300: 74 styk svarende til 30 %
Andre: 8 styk svarende til 3 %

Der er lidt småfejl i registreringerne, så hvis du har skiftet maskine er det en god ide at give besked til webmaster :-)
BjarneBach589
FJR 1300 RP28 - 2017
Karstenkmc9
Indlæg: 187
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:10
Geografisk sted: 8766 Sandvad
Model: FJR 1300 non abs
Årgang: 2002

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af Karstenkmc9 »

Hmmmnnn

Fj`erne røget ud :?: :?: De dominere dog stadig . 162 stk Fj`er mod 74 stk fjr`er :!: :!: Såe dee holder da vist ikke helt i Retten :mrgreen: :D


Karstenkmc9
Brugeravatar
Michael110
Indlæg: 33
Tilmeldt: 21 apr 2015 08:32
Model: FZS 1000
Årgang: 2006

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af Michael110 »

Hej.

Det Russer måske mener er, at langt de fleste indlæg omhandler FJR, og langt færre omhandler FJ. Så kunne man jo næsten fristes til at konkludere
at der er langt færre problemer med de gamle FJ`er :D :D :D :D :D

Michael110
Brugeravatar
pko107
Indlæg: 250
Tilmeldt: 18 apr 2015 21:37
Geografisk sted: Århus
Model: FJR 1300 AS
Årgang: 2015

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af pko107 »

Eller at FJ ejerne ikke kører ret meget motorcykel ;)

Ud af km regskabet for 2016 kan jeg se, at de 4 længst kørende alle kørte FJR og at længst kørende FJ kun kørte det halve af længst kørende FJR :D

Det hænger nok også lidt sammen med, at en FJR i dag kan være op til 16 år gammel. Og da der har været relativt få problemer med dem indtil nu, heller ikke er opsamlet så megen viden/erfaring med at reparere dem ;)
---
Peter
Brugeravatar
TØT440
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21 apr 2015 00:25
Model: FJ 1100
Årgang: 1984

Re: FJ er godtnok røget ud

Indlæg af TØT440 »

Tja, jeg er efterhånden også sjældent her, men er meget glad for al den viden om FJ'er der er tilrådighed her. Så melde sig ud....... utænkeligt for mig. En ting kan dog irriterer mig temmelig meget. At man skal ind i et emne eller en salgsannonce for at se om det handler om den ene eller den anden model. Kunne være fedt hvis alle kunne finde ud af at starte et nyt indlæg med hhv. FJ 1100, FJ 1200 eller FJR 1300.
Og lad os så for alvor få gang i sæsonen 8-) 8-) 8-)
Mvh Thomas og FJ11-1200 ;)
Besvar