Besøg hos dr. Paul

Spørgsmål og tips vedrørende motor, udstødning, justering og tuning.
Besvar
Brugeravatar
Jekbe681
Indlæg: 49
Tilmeldt: 05 jul 2015 22:44
Geografisk sted: Hundested
Model: FJ 1200 3YA
Årgang: 1991

Besøg hos dr. Paul

Indlæg af Jekbe681 »

Så blev det min tur til at besøge dr. Paul nær Græsted ;)
Normalt er jeg ikke meget for at gå til lægen men i dette tilfælde var det ikke
mig der skulle undersøges, men min "nye" Fj1200 1991 3YA, så det var ok 8-)
Den havde meget ujævn motorgang især ved igangsætning, og kørsel ved lav hastighed
var ikke særligt sjovt, og benzinmåleren flyttede sig meget hurtigt :o
Paul tog venligt imod os og smed "damen" på liften, og gik så i gang:
Dårlige bolte i forrørene (der hvor der måles) nye på, falsk luft ved 2 gummistudser: nye på, på med testeren , der afslørede "uregelmæssigheder"
ved karbureringen, og så blev der ellers justeret mens jeg stillede alverdens spørgsmål om
dæk, olie, vibrationer, kæde og -hjul, bremser, whatever...., og Paul svarede beredvilligt på hele molevitten ;)
og pludselig sad den "lige i øjet" :D
Købte en dunk olie og fik en kop kaffe med i købet, sammen med hyggesnak og så var det ellers ud på testtur hjem til Hundested
PÅ NY CYKEL :D For pokker en forskel - nu kører den jævnt og kan også klare at køre ved lav hastighed (selvom jeg helst ikke er dér længere end højest nødvendigt). Pokkers at det bliver vinter nu!!!!! Der er stadig en udfordring med vibrationer i styret, men ikke nær så mange som før doktoren gik i gang, så jeg skal have skilt motorbøsningerne under cyklens vinterhi....
Alt i alt et MEGET positivt resultat af en tur til doktoren :P , kan kun anbefales :P
Mest behagelige mekanikerbesøg "so far" - tak for i dag Paul. ""Stuuur 5-tal fra mig
Venligst
Jens
Brugeravatar
Ghost641
Indlæg: 131
Tilmeldt: 21 apr 2015 00:29
Geografisk sted: Vallensbæk
Model: FJR 1300 RP13
Årgang: 2006

Re: Besøg hos dr. Paul

Indlæg af Ghost641 »

Jeg har idag været hos Dr. Paul, og for mit vedkommende var det også min første konsultation hos den nordsjællandske doktor.

Jeg havde, ligesom Jesper, en rigtig god oplevelse og nogen hyggelige timer i selskab med Paul, hvor alskens spørgsmål blev besvaret velvilligt og professionelt.

Jeg skulle have gjort min FJR 1300A 2006 klar til vinterhi med skift af olie, filtre og tændrør. Derudover besluttede vi at lave kontrol af CO og gasppjæld, idet motoren gik en anelse ujævnt i tomgang og havde tendens til at hakke og hoste lidt ved lav hastighed. Det skulle vise sig at være en god investering. Der blev målt, lyttet, kontrolleret og justeret - og som Jesper skriver herunder - så var den der lige pludselig :D
Motoren går nu meget mere jævnt i tomgang og ved lave hastigheder i de højere gear. Det blev en dejlig tur hjemad mod Vallensbæk igen.

Så også herfra rapporteres om en positiv og hyggelig dag i selskab med Paul, og nu er cyklen klar til vinteren og en ny sæson i 2016 :mrgreen:

Hilsen - og god vinter til alle ;)
Henrik
FJR 1300A - RP13 - Silver Storm.
FJesper375

Re: Besøg hos dr. Paul

Indlæg af FJesper375 »

Kære Henrik
Nu står der pt en rigtig Fjot 3 YA hos lægen, i de rigtige farver - og det er min.
Forgående indlæg er skrevet af Jens fra Hundested.

På min skal blot skiftes olie og kædekit + lidt nus fordi jeg ikke har kørt så forfærdelig mange km iår, så motorindreguleringen har jeg valgt at springe over.

Jeg er glad på dine vegne at du har fået indreguleret motoren, fordi så vil du muligvis have mindre behov for at bruge viskerne på visiret for at tørre mine dæksplinter af når vi er ude at køre sammen.

:-)

Jesper
Brugeravatar
cavione100
Administrator
Indlæg: 303
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:06
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJ 1200
Årgang: 1991

Re: Besøg hos dr. Paul

Indlæg af cavione100 »

Hej Fjesper

Tror du ikke du skal få Paul til osse at sætte et nyt bagdæk på din FJ ? :lol:
Det må være blevet mørt med tiden, hvis det kan splintre så let

Mvh

Carsten
Brugeravatar
FJens260
Indlæg: 237
Tilmeldt: 19 apr 2015 12:27
Model: FJR 1300 RP28
Årgang: 2016

Re: Besøg hos dr. Paul

Indlæg af FJens260 »

Hje
cavione100 skrev:Hej Fjesper

Tror du ikke du skal få Paul til osse at sætte et nyt bagdæk på din FJ ? :lol:
Det må være blevet mørt med tiden, hvis det kan splintre så let

Mvh

Carsten
Så-så formand, nu ikke mobbe...................du ved jo lige så godt som os andre, at FJesper aldrig bliver overhalet :) :o ;)

FJesper375 » tirs sep 23, 2014 10:52 am:
"På Ring Knutstorp, Mestersvinger, når jeg bestemte tempoet, så var det en fornøjelse at kikke sig tilbage når vi kom til langsiden, for at se hvor langt tilbage resten af holdet var. På Jyllandsringen blev jeg heller ikke overhalet."
Jens

En lille drøm udlevet, er bedre end en stor kun drømt ;)
Brugeravatar
Ghost641
Indlæg: 131
Tilmeldt: 21 apr 2015 00:29
Geografisk sted: Vallensbæk
Model: FJR 1300 RP13
Årgang: 2006

Re: Besøg hos dr. Paul

Indlæg af Ghost641 »

Jesper.....

Pokkers også.....
Jeg glemte at få sat nyt viskerblad på vinduesviskeren til at holde dine dæksplinter af vejen. Du får 5 minutters forspring så jeg kan se sikkert ud af "forruden" :mrgreen:

Spøgelset fra Vallensbæk :lol:
FJR 1300A - RP13 - Silver Storm.
Brugeravatar
Felixdreng881
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06 okt 2021 12:28
Geografisk sted: 4281 Reersø
Model: FJR 1300
Årgang: 2006

Re: Besøg hos dr. Paul

Indlæg af Felixdreng881 »

Er der en adresse på denne dr. Paul........Kunne være det var et besøg værd med min RP 13
Hilsen Per..
Karstenkmc9
Indlæg: 187
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:10
Geografisk sted: 8766 Sandvad
Model: FJR 1300 non abs
Årgang: 2002

Re: Besøg hos dr. Paul

Indlæg af Karstenkmc9 »

Hej

Prøv og sende ham et PB eller mail , jeg kan se at han har været på forumet D. 16 - 10 - 2021

jeg kan desvære ikke finde ham på vores medlemsliste, men hans profil er at finde på R.I.P Motor af steffen437 under motor og teknik

Det kan være at Jensh188 kan hjælpe

FJRPAUL46

Vh.
Karstenkmc9
DagAsger249
Indlæg: 143
Tilmeldt: 21 apr 2015 23:16
Geografisk sted: Høje Tåstrup
Model: FJR 1300
Årgang: 2004

Re: Besøg hos dr. Paul

Indlæg af DagAsger249 »

Hejsa.
Har sendt en SMS til Paul.
Må se om han vender tilbage.
Mvh. Asger
Brugeravatar
JensH188
Administrator
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18 apr 2015 11:51
Geografisk sted: Helsinge
Model: FJ 1100 36Y
Årgang: 1984
Kontakt:

Re: Besøg hos dr. Paul

Indlæg af JensH188 »

Felixdreng881 skrev: 17 okt 2021 16:41 Er der en adresse på denne dr. Paul........Kunne være det var et besøg værd med min RP 13
Hilsen Per..
Hej Per

Der er sendt en besked med hans info ;)
FJ 1100 36Y - 1984 :P
https://www.fj1300.dk/

Jens :P
Besvar