fj 1200 1987

Spørgsmål og tips vedrørende motor, udstødning, justering og tuning.
Besvar
Brugeravatar
Hesten673
Indlæg: 7
Tilmeldt: 03 maj 2015 21:40
Model: FJ 1200
Årgang: 1987

fj 1200 1987

Indlæg af Hesten673 »

Jeg har et lille problem med min fj 1200 som jeg håber på nogle kloge hoveder i dette forum kunne hjælpe med. Problemet med den gamle ged er at den laver knirke/skurrelyde når kæresten sidder bagpå, der er ingen problemer når jeg alene sidder på den, men kun når jeg har en bagpå. Jeg har købt en ny monodæmper for at se om det kunne hjælpe, da den gamle var ved at være slatten men jeg spekulere jo selvfølglig på om der kunne været et leje eller noget som ikke bryder sig om den ekstra belastning. Nu ingen forslag om slankekur :D hun trænger ikke til det :lol:
Gorm
Først pisser du på mig, så siger du jeg lugter.
Citat: Svend Auken
Brugeravatar
cavione100
Administrator
Indlæg: 303
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:06
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJ 1200
Årgang: 1991

Re: fj 1200 1987

Indlæg af cavione100 »

Hej Gorm

Historien melder ikke noget om, om lydene kun er der når I kører eller om I også kan få dem frem når i holder stille, og f.eks. "hopper" lidt med motorcyklen?

Knirkelyde under kørsel: Min første tanke er at det nok er kæden. Den bliver en smule strammere efterhånden som der kommer mere vægt på, og hvis den samtidig er lidt tør kan man godt opleve at den laver knirke/skraldelyde når man kører med en bagpå. Prøv evt. at få en 3.person til at tjekke om den bliver meget stram når der sidder 2 på cyklen...

Mvh
Carsten
Brugeravatar
Hesten673
Indlæg: 7
Tilmeldt: 03 maj 2015 21:40
Model: FJ 1200
Årgang: 1987

Re: fj 1200 1987

Indlæg af Hesten673 »

Hej Carsten

Du har ret i at jeg burde have skrevet om det var kørende eller når den holdt stille at lyden opstod. Men det er kun når den kører at det knirker. Jeg vil lige prøve om det er kæden der bliver for stram, den havde jeg ikke tænkt over, var mere bange for ar det var et leje eller noget. Jeg underrsøger og vender tilbage, tak for svaret. :D
Først pisser du på mig, så siger du jeg lugter.
Citat: Svend Auken
Peterranders479

Re: fj 1200 1987

Indlæg af Peterranders479 »

Hejsa.

Det led som sidder nede under baggaflen og som er i forbindelse med din støddæmper indeholder en del nålelejer som elsker at blive smurt.

De kan også trænge til udskiftning hvis de er meget tørre og rustne..

God fornøjelse

Peter
Brugeravatar
Hesten673
Indlæg: 7
Tilmeldt: 03 maj 2015 21:40
Model: FJ 1200
Årgang: 1987

Re: fj 1200 1987

Indlæg af Hesten673 »

Hej peter.
Dette vil også blive underssøgt når den skal gøres klar til sommer :o ;)

Tak for svaret

Gorm
Først pisser du på mig, så siger du jeg lugter.
Citat: Svend Auken
Besvar