Min XJR 1300

Spørgsmål og tips vedrørende motor, udstødning, justering og tuning.
Besvar
Brugeravatar
Carsten198
Indlæg: 80
Tilmeldt: 21 apr 2015 20:51
Geografisk sted: Jægerspris
Model: FJR og XJR 1300
Årgang: 2006

Min XJR 1300

Indlæg af Carsten198 »

Kære klubmedlemmer
Jeg har skiftet indsugningsgummierne på min XJR 1300 - den skulle jo gerne tættere på de 130 HK.

Jeg har tidligere hørt at man også skal flytte tændingsdelen fra en FJ over for at det kan lykkes. Jeg må dog erkende at jeg ikke tror det er nødvendigt efter at have kørt på den. Jeg tror dog at jeg skal have skiftet hoveddysen/mainjet i kaburatorerne - da den "bøvser" lidt ved hurtig acceleration. Dog er der skub nok i den - faktisk går den på baghjulet - og det har jeg så aldrig oplevet på mine FJére - tror det må være en lavere gearing eller måske det større moment der er i denne motor - men det rykker OK. Hertil taber jeg en cylinder i tomgang - når den er varm. Jeg har tjekket både ventiler, vacum og tænding - det er helt iorden på alle cylindere - så jeg vil tro der er tale om en enten defekt eller tilstoppet tomgangsdyse.

Men spørgsmålet er så altså om der også skal skiftes tændingsmodul????? Hvad siger I?

MVH Carsten
Husk: vi kører MC for sjov
Palle686

Re: Min XJR 1300

Indlæg af Palle686 »

Du skal helt sikkert have dyset dine karburatorer om. Tror ikke du skal begynde at sætte en FJ tændingsboks på.

Dynojet stage 1 kit er nok en god start, men skal du have den lige i skabet, skal du have den på en dyno.
Besvar