Generator

Spørgsmål og tips vedrørende motor, udstødning, justering og tuning.
Besvar
Brugeravatar
Østergaard FRH751
Indlæg: 6
Tilmeldt: 08 nov 2016 19:08
Geografisk sted: Frederikshavn
Model: FJR 1300 rp23
Årgang: 2014

Generator

Indlæg af Østergaard FRH751 »

Hej min FJR rp13 her en meget kraftig hyle lyd som om den er på kraftig overarbejde,er så kraftig man ikke kan høre motoren,sælger siger der ikke er noget at gøre ved det og alle fjr har det mere eller mindre. Er der nogen der har en løsning.
Hilsen Anker
Brugeravatar
cavione100
Administrator
Indlæg: 303
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:06
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJ 1200
Årgang: 1991

Re: Generator

Indlæg af cavione100 »

Hej Anker

Er det kun når du kører at den hyler, eller gør den også i tomgang/frigear?

Jeg går ud fra den gør det hele tiden, så:

Jeg kunne umiddelbart mistænke at starteren måske ikke slipper igen? Den ville nok hyle noget hvis den bliver trukket rundt efter motorstart. Man burde kunne hive strømmen fra den efter start eller prøve at skubbe cyklen igang og se om den stadig hyler (?).

Ellers er der vel kun generatoren tilbage, men den har jeg s.. aldrig hørt hyle på en mc nogensinde. Kan den det? (spørgsmål til alle andre der kigger forbi her :-))

Der er jo nogle stykker her i klubben der kører på FJR, så hvis sælger fastholder hans synspunkt om at de alle hyler, kunne der nok stables en flok FJR-kørere til huse som kunne tage med dig ned til ham for en sammenligning - som han så efterfølgende må forklare.

Fra mit job har jeg måleudstyr der i 1/3-oktav opløsning kan vise frekvenssammensætning og støjniveau fra cyklerne, hvis han tilfældigvis skulle vise sig at være "vil-døv" den dag flokken kom forbi :twisted:

Mvh

Carsten
Brugeravatar
Østergaard FRH751
Indlæg: 6
Tilmeldt: 08 nov 2016 19:08
Geografisk sted: Frederikshavn
Model: FJR 1300 rp23
Årgang: 2014

Re: Generator

Indlæg af Østergaard FRH751 »

Den hyler faktisk heletiden men især ved 4000omdr er det slemt. Når jeg trækker koblingen lige efter jeg begynder at køre giver den lige et kraftigt hyl. Jeg overvejer faktisk at sælge den igen,men det er ikke nemt at forklare hvorfor jeg kun har haft den 1/2 år.
Besvar