Kø Kørsel på FJ1200

Spørgsmål og tips vedrørende motor, udstødning, justering og tuning.
Besvar
Brugeravatar
Peter700
Indlæg: 6
Tilmeldt: 23 dec 2015 16:09
Geografisk sted: Fredericia
Model: FJ 1200
Årgang: 1986

Kø Kørsel på FJ1200

Indlæg af Peter700 »

Hej

Hvordan har i det med, når man ryger i Kø på Motorvejen og motoren bliver rigtig varm.

Sidst da jeg kom i kø stod min og blev rigtig varm, så den varmede gennem stellet foran tanken, og sendt varme dampe op igennem.

Jeg mener det bedste er at lade motoren kører så oliepumpen kan være aktiv aktiv.

Frisk med input fra Jer hvad anbefaler I ?!
Hvormeget varme kan den egentligt holde til når den nu ikke er vandkølet ...?
Brugeravatar
cavione100
Administrator
Indlæg: 303
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:06
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJ 1200
Årgang: 1991

Re: Kø Kørsel på FJ1200

Indlæg af cavione100 »

Hej Peter

FJ'erne er rigtig hårdføre mht. varmen, og det er vist uhyre sjældent at det går galt. At den begynder at svede fra ventildækslet og at der ses lidt røg komme op omkring tanken er vist mere reglen end undtagelsen, så det er ikke noget jeg bekymrer mig over 8-)
Ofte begynder de endda at "klævre" og lydt lidt sære, uden at der sker noget ved det.

Jeg tænker at start/stop af motoren kan være en god ide - og netop fordi den ikke er vandkølet stiger trykket ikke nævneværdig fordi cirkulationen stoppes. En god kvalitet olie kan sagtens holde til den høje temperatur der måtte være i maskinen.

Personligt prøver jeg så vidt muligt at liste mig mellem bilerne, men det er jo ikke altid muligt - f.eks. i by-kørsel eller ifbm. en ulykke, og indebærer selvfølgelig også altid en risiko :ugeek:

Mvh

Carsten
Besvar