ABS Blok defekt

Spørgsmål og tips vedrørende resten af motorcyklen.
Besvar
Brugeravatar
jensen816
Indlæg: 14
Tilmeldt: 02 jun 2018 13:47
Geografisk sted: Skælskør
Model: FJR1300
Årgang: 2010
Kontakt:

ABS Blok defekt

Indlæg af jensen816 »

Ja først bilen og nu min FJR. En RP13 fra 2010. Nogle kender den for det har været MIC's - fra bestyrelsen.
Er rigtig glad for den og egentlig har jeg ikke brugt ABS før jeg i August var på kørekursus.
her får man prøvet grænserne af - kan virkelig anbefales.
Men jeg fandt også ud af at der var fejl på min ABS - lampen har aldrig lyst - kun en enkelt gang på kørekursus.
Fejlen forsvandt da jeg slukkede og tændte igen. ABS'en virker på baghjulet men ikke på forhjulet.
Har idag haft den oppe ved YSR, der konstaterer at ABS-blokken ikke sætter modtryk til forbremsen, derfor blokerer den.
En ny koster 23kilo+arb.løn. - men da jeg blev opmærksom på problemet begyndte jeg at lede efter en brugt.
De er sjældent til salg, men fandt en på ebay, som ser fin ud. Men jeg ved jo ikke om den virker ??

Har I nogle gode råd, hvad ville I gøre ? Ny - brugt - Ingenting :-)

På forhånd tak :-)
Karstenkmc9
Indlæg: 187
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:10
Geografisk sted: 8766 Sandvad
Model: FJR 1300 non abs
Årgang: 2002

Re: ABS Blok defekt

Indlæg af Karstenkmc9 »

Hej Jensen

ABS blokken kan restaureres, Fjølle 66 har erfaring med det, det kan være han kan give et hint om udførelsen af rep, prøv og sende ham en mail, ellers er der en brugt blok på DBA og så vidt jeg husker har Hans Erik i Kerteminde HE445 haft en til salg.

Mvh
Karstenkmc9
Brugeravatar
jensen816
Indlæg: 14
Tilmeldt: 02 jun 2018 13:47
Geografisk sted: Skælskør
Model: FJR1300
Årgang: 2010
Kontakt:

Re: ABS Blok defekt

Indlæg af jensen816 »

Tusind tak Karsten

Se hvad Årets YAMAHA forhandler kunne præstere :

• Hvis jeg ingenting gør – bare henter maskinen igen – 3.682,- kr
• Skifter til en ny ABS-blok ( 23.000kr + arb. Løn ) – 30.700,- kr.
• Skifter til den brugte – jeg har liggende ( er arb. Løn den samme, som ved ny ) – 7.200,- kr.
Mekanikeren mener at fejlen ligger i ABS blokken. Den laver ikke tilstrækkeligt tryk til forbremsen.

Jeg ringede ekstraordinært til dem om morgenen for at sige de skulle give besked, hvis det blev dyrt.
Små 4000kr er så ikke dyrt for YSR - bare for at stille diagnosen - og de er ikke engang sikre.
Dvs. man kan bruge over 30000kr også ved de ikke engang om fejlen er væk.
Jeg har købt en brugt på ebay - den har jeg liggende - jeg prøver at kontakte Fjølle 66

Mvh
Steen :-) - efter dagens chok :-)
Karstenkmc9
Indlæg: 187
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:10
Geografisk sted: 8766 Sandvad
Model: FJR 1300 non abs
Årgang: 2002

Re: ABS Blok defekt

Indlæg af Karstenkmc9 »

Hej

Banks mc i Holstebro har en ny til 16 t kr. de har parteret en ny Fjr Årg 2010, der blev skadet skadet under et indbrud for år tilbage,
Peter Køhler fik motoren til hans Gl. rpo13 , men 16 t kr. er sku også en slags penge for sådan en pumpe.
Ham kasseren, han ku da godt give lidt kulance på sådan rep. ;) :lol:

Mvh
Karstenkmc9
Brugeravatar
jensen816
Indlæg: 14
Tilmeldt: 02 jun 2018 13:47
Geografisk sted: Skælskør
Model: FJR1300
Årgang: 2010
Kontakt:

Re: ABS Blok defekt

Indlæg af jensen816 »

Hej Karsten
Tak for dit svar.
Vil lige sige at det har intet med MIC at gøre.
Jeg er meget glad for maskinen. :-)
Mvh
Steen
Besvar