Sidetaske

Spørgsmål og tips vedrørende resten af motorcyklen.
Besvar
Brugeravatar
Bimmer1100-695
Indlæg: 49
Tilmeldt: 08 okt 2015 09:46
Model: FJR 1300
Årgang: 2011

Sidetaske

Indlæg af Bimmer1100-695 »

Er netop blevet ny ejer af FJR 1300 model RP11. Købt en politi MC på auktion og vil til at lave den i stand som vinterprojekt.

Er kommet til første problem: den ene sidetaske kan ikke tages af. Håndtaget kan ikke vippes op så tasken kan tages af.

Nogen der har et forslag what to dom- vil nødig vride noget i stykker :)
Brugeravatar
KimGitte115
Indlæg: 36
Tilmeldt: 21 apr 2015 21:08
Model: FJR 1300
Årgang: 2003

Re: Sidetaske

Indlæg af KimGitte115 »

Hej Carsten

Du er sikker på at "De flinke mænd" ikke selv har gjort noget. Der gør at du ikke kan tage den af.

Mvh. Kim
Brugeravatar
cavione100
Administrator
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:06
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJ 1200
Årgang: 1991

Re: Sidetaske

Indlæg af cavione100 »

Hej Bimmer

Vrik rigtig godt frem og tilbage med tasken først, og sprøjt så noget olie op på begge sider af den pal der kommer op når håndtaget lukkes - du kan se det på den anden taske hvad det er for en pal jeg mener. Den har nok siddet derpå i rigtig lang tid uden at være pillet af - tænker da bare at den må være tør og beskidt... :?:

Mvh
C
Brugeravatar
Bimmer1100-695
Indlæg: 49
Tilmeldt: 08 okt 2015 09:46
Model: FJR 1300
Årgang: 2011

Re: Sidetaske

Indlæg af Bimmer1100-695 »

Tak for god hjælp.

Lidt motionering - det hjalp.

Nu skal jeg til at skille den ad og forberede til en total omlakering. Må i gang med at se fotos og finde inspiration til en flot farve....
Brugeravatar
Ctlund408
Indlæg: 87
Tilmeldt: 21 apr 2015 08:48
Geografisk sted: Kerteminde
Model: FJR1300A
Årgang: 2010

Re: Sidetaske

Indlæg af Ctlund408 »

Min havde også en kedelig hvid inden jeg gik igang.
kig på http://fjr1300.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
ctlund408

fjr1300 A RP13 2010 Lava Red

http://www.fjr1300.dk/
Brugeravatar
cavione100
Administrator
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:06
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJ 1200
Årgang: 1991

Re: Sidetaske

Indlæg af cavione100 »

Bimmer1100695 skrev:Tak for god hjælp.

Lidt motionering - det hjalp.

Nu skal jeg til at skille den ad og forberede til en total omlakering. Må i gang med at se fotos og finde inspiration til en flot farve....
Du kan rette de ombukninger til side i den ene side af hver hængsel som låser pinden, og bagefter skubbe pinden ud med et søm - det er den nemmeste måde at skille og samle. Ulempen, hvis man synes det er det, er, at hængslet på låg-siden også bliver malet. En lidt større ulempe er, at ombøjningerne ikke kan tåle at blive rettet ud og bukket om igen mere end et par gange før de knækker af. Jeg har udført manøvren på to sæt tasker uden at få problemer bagefter (ved 1 opretning og bukning pr. sæt), og vil foreslå at du gør det på den måde.

Indercoveret til taskerne bør du bare dække af - gummilisten kan tages ud. At tage indercoveret ud tror jeg er ret svært (læs: jeg ved ikke hvordan det gøres)

Alternativt kan man bore nitterne ud, men sørg for at skaffe nogle nye korte nogle i alu som du kan sætte på bagefter igen, for de må ikke være ret lange. Tror de var 4,6 mm dem jeg brugte i sin tid, og vist ca. 6mm i tykkelsen. Måske kan en anden herinde oplyse størrelsen, men ellers må du prøve at måle på dem du får taget ud.

Mvh

Carsten
Brugeravatar
Bimmer1100-695
Indlæg: 49
Tilmeldt: 08 okt 2015 09:46
Model: FJR 1300
Årgang: 2011

Re: Sidetaske

Indlæg af Bimmer1100-695 »

Ctlund408 skrev:Min havde også en kedelig hvid inden jeg gik igang.
kig på http://fjr1300.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvordan gjorde du mht. at betale afgift af din politi MC?

Jeg var forbi en synshal, men der mente de ikke min politi MC skal toldsynes da den har kørt i dk altid. Men hvordan får man den så vurderet mht afgiftsstørrelse? SKAT beregner jo afgift ud fra alder og henholdsvis under middel, middel eller over middel.

Synes min er under middel pt og kunne evt spare lidt ved at få den vurderet nu.

Din er godt nok blevet fin. Hvis min bare kommer i nærheden af det, er jeg tilfreds. Hvad gjorde du med huller fra blå blink etc? Spartle med glasfiber eller nye dele?
Brugeravatar
Bimmer1100-695
Indlæg: 49
Tilmeldt: 08 okt 2015 09:46
Model: FJR 1300
Årgang: 2011

Re: Sidetaske

Indlæg af Bimmer1100-695 »

cavione100 skrev:
Bimmer1100695 skrev:Tak for god hjælp.

Lidt motionering - det hjalp.

Nu skal jeg til at skille den ad og forberede til en total omlakering. Må i gang med at se fotos og finde inspiration til en flot farve....
Du kan rette de ombukninger til side i den ene side af hver hængsel som låser pinden, og bagefter skubbe pinden ud med et søm - det er den nemmeste måde at skille og samle. Ulempen, hvis man synes det er det, er, at hængslet på låg-siden også bliver malet. En lidt større ulempe er, at ombøjningerne ikke kan tåle at blive rettet ud og bukket om igen mere end et par gange før de knækker af. Jeg har udført manøvren på to sæt tasker uden at få problemer bagefter (ved 1 opretning og bukning pr. sæt), og vil foreslå at du gør det på den måde.

Indercoveret til taskerne bør du bare dække af - gummilisten kan tages ud. At tage indercoveret ud tror jeg er ret svært (læs: jeg ved ikke hvordan det gøres)

Alternativt kan man bore nitterne ud, men sørg for at skaffe nogle nye korte nogle i alu som du kan sætte på bagefter igen, for de må ikke være ret lange. Tror de var 4,6 mm dem jeg brugte i sin tid, og vist ca. 6mm i tykkelsen. Måske kan en anden herinde oplyse størrelsen, men ellers må du prøve at måle på dem du får taget ud.

Mvh

Carsten
Tak for gode hints :)
Brugeravatar
Ctlund408
Indlæg: 87
Tilmeldt: 21 apr 2015 08:48
Geografisk sted: Kerteminde
Model: FJR1300A
Årgang: 2010

Re: Sidetaske

Indlæg af Ctlund408 »

Cyklen skal toldsynes det bedste er at køre til FDM testcenter.
Du skal have bagsæde og holderen til passager monteret ellers bliver den kun godkendt som solo cykel.
Du får et fratræk på stand og 5 % fordi det har været et tjenste køretøj.
Max der kan fratrækkes er 20.000kr så i mit tilfælle ville vurdering have ligget på salgspris 180.000kr minus 20.000kr.
Jeg betalte 95.995kr i afgift for en fra 2010.
Jeg købte dele for ca. 16.000-18.000kr masser af knofedt og en gang maling ved en autolakerer.
God arbejdslyst og skulle du være i tvivl om noget kan du bare sende en PM.
ctlund408

fjr1300 A RP13 2010 Lava Red

http://www.fjr1300.dk/
Brugeravatar
Bimmer1100-695
Indlæg: 49
Tilmeldt: 08 okt 2015 09:46
Model: FJR 1300
Årgang: 2011

Re: Sidetaske

Indlæg af Bimmer1100-695 »

Det er desværre nødvendigt at tage indercover af låg til sidetasker, da låget er revnet. Har planlagt at ville reparere den med glasfiber på bagsiden, men som Cavione også anfører: Hvordan gør man? Der er ingen nitter, skruer eller andet system der skruer låg sammen med indercover.

Nogen der kan hjælpe?

Nogen der har en sidetaske til venstre side til salg?
Brugeravatar
cavione100
Administrator
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:06
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJ 1200
Årgang: 1991

Re: Sidetaske

Indlæg af cavione100 »

Prøv evt. at tjekke Ebay om der er noget - fandt på 10 sek. den her som eksempel:

http://www.ebay.de/itm/YAMAHA-FJR1300-F ... Swd0BV1Chf

Mvh

Carsten
Brugeravatar
Bimmer1100-695
Indlæg: 49
Tilmeldt: 08 okt 2015 09:46
Model: FJR 1300
Årgang: 2011

Re: Sidetaske

Indlæg af Bimmer1100-695 »

Tak for link Carsten.
Fin pris for sidetaske cover, men problemet er at sælger skriver den kun sendes til Tyskland, og han svarer ikke på mine henvendelser om mulighed for at sende til DK :(
Brugeravatar
cavione100
Administrator
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:06
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJ 1200
Årgang: 1991

Re: Sidetaske

Indlæg af cavione100 »

Ja, det er sgu lidt træls - men hvis du nu køber aligevel lander den forhåbentlig ikke i mere end ca. 30 E.
Og ryger den helt op i 50 E kan man jo brokke sig og evt. sammenligne med andre handler, hvis du har nogen at sammenligne med.

Der kan ikke være nævneværdig forskel mellem at sende fra Polen til Tyskland og at sende fra Polen til Danmark. Hvis al kommunikation kører via Ebay, kan de holdes inde i loop'en, hvis du f.eks. forsøger at trække dig fra handlen fordi de forsøger at snyde med porto'en.

Du kan lige overveje hvor meget den samlet må ryge op i førend du synes det er uinteressant, ikk?
Og er det for usikkert, må du jo blot vente og se om de svarer. De har en ebay-shop, så mon ikke de svarer på et tidspunkt?
Og ellers vente og se hvad der ellers kommer af muligheder i løbet af vinteren - der er jo god tid nu... snøft :cry:

Mvh
Carsten
Besvar