Ny FJ 1200 og ny i klubben

Generel Debat og info. Funstuff, turbeskrivelser og rejsetips.
Besvar
Brugeravatar
Henholst692
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18 sep 2015 21:58
Geografisk sted: Frederiksberg
Model: FJ 1200 og Fj 1100
Årgang: 1987

Ny FJ 1200 og ny i klubben

Indlæg af Henholst692 »

Kære alle. ja så fik jeg mig en brunlig sort FJ. årgang 87. Aner ikke hvad den har kørt. Status efter en uge. Raslende knastkæde, skulle vist ikke betyde det store, da det "kun" er i første gear under opstart. Hvad værre er at begge forgafler lækker meget olie og begge pakninger skal skiftes. Er der nogen der kender nogen der kan lave det for rimelig pris tæt på mig? (bor på Frederiksberg) Er lige nu ved at tjekke hvad den gnasker af olie...der er noget olie sved på forkanten af cylinderne, men det kunne godt stamme fra forgaflerne ( blæst ind på) da jeg kørte raskt hjem fra sælger i Randers. Desuden kører den ikke helt jævnt kold, og ved lave hastigheder, sikkert et karburerings issue. Mangler også en indsugning i venstre kåbe side.
Men alt i alt er jeg godt tilfreds med den, selvom der skal laves noget på den henover tid. Men det er ok, fordi jeg regner med at beholde den, for den kører jo fantastisk 8-) Jeg vil bruge den til at køre lidt længere ture med min søn.
Lidt om mig, da jeg jo er rookie i dette forum og klubben. Jeg hedder Henrik, og jeg er 56. Har 3 børn på 28-22-14år. Til dagligt er jeg forstander på en døgninstitution for alvorligt personfarligt kriminelle unge. Jeg har arbejdet indenfor socialt arbejde i 32år.
Min sidste Mc var en Yamaha xj600, og den var jeg super glad for, mage til driftsikker sag skal man lede længe efter :D
Well glæder mig til at følge med herinde, og deltage i nogle arrangementer
Bedste hilsner
Henrik Holst
Henholst
Fj 1100 3ya
Fj 1200 87 sort blå
Frederiksberg
Brugeravatar
JensH188
Administrator
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18 apr 2015 11:51
Geografisk sted: Helsinge
Model: FJ 1100 36Y
Årgang: 1984
Kontakt:

Re: Ny FJ 1200 og ny i klubben

Indlæg af JensH188 »

Hej Henrik
Først velkommen til ;)
De problemer du beskriver, lyder som noget de fleste af os har oplevet på et eller andet tidspunkt ;)
Kører selv på en FJ 1100 fra 1984, lettere modificeret :P

Kan anbefale at du tager kontakt til FJRPAUL46 - han bor i Saltrup, oppe ved Græsted i Gribskov kommune, han kan 200 % sikkert hjælpe dig.
FJ 1100 36Y - 1984 :P
https://www.fj1300.dk/

Jens :P
FJesper375

Re: Ny FJ 1200 og ny i klubben

Indlæg af FJesper375 »

Velkommen til Henrik.

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig at en konsultation hos lægen i Nordsjælland kan være en rigtig god ide.

Hilsener
Jesper
Brugeravatar
Klein475
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21 apr 2015 15:22
Model: FJ 1200
Årgang: 1992

Re: Ny FJ 1200 og ny i klubben

Indlæg af Klein475 »

velkommen Henrik.

klubben her er et fantastisk sted, med en viden om vores cykler, du ikke finder andre steder.

og der er helt sikker nogen, der har prøvet alt hvad du kan komme ud for på en fj :D så spørg bare hvis der er noget du er i tvivl om.

men en god start er helt sikkert at besøge doktor Poul.
nu med 1200 :D
vi ses på vejen.
Klein
Besvar