ABS problemer på fj 1200 fra 91

Spørgsmål og tips vedrørende resten af motorcyklen.
Besvar
Brugeravatar
OliverMeyer895
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26 maj 2022 21:07
Model: Fj 1200 - ABS
Årgang: 1991

ABS problemer på fj 1200 fra 91

Indlæg af OliverMeyer895 »

Hejsa.
Jeg har en fj´er hvor abs ikke virker, jeg testede den med det stik der sidder, som man kan korslutte og mente den virkede ud fra det. Men når da jeg så fik den på kørekursus og trådte lidt på bremsen, så kunne jeg godt mærke den ikke virkede.

Jeg har kunne læse mig lidt frem herinde, på nogle der siger der kan være fejl på abs pumpen. Derfor nogle der ved hvordan man får den renoveret den, hvilken o ringe der skal bruges osv.

Eller er man mere ovre i det kan være sensoren der skal skiftes?

Håber på jeres hjælp, og på forhånd tak.
Fjølle66
Administrator
Indlæg: 61
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:06
Geografisk sted: På Bjerget
Model: FJR 1300 RP28
Årgang: 2018

Re: ABS problemer på fj 1200 fra 91

Indlæg af Fjølle66 »

Hej Oliver,

Du kan aflæse hvilke ABS fejlkoder der er gemt i styreboksen. Når du har kortsluttet de 2 ben i diagnosestikket, så blinker ABS lampen fejlkoderne på skift langsomme blink betyder 10ére, hurtige blink 1ére, lang pause = næste fejlkode. Dvs.2 langsomme blink efterfulgt af 5 hurtige blink er fejlkode 25.
Er det galt med både for og bagbremsen. ???
Er næsten 100% sikker på at det er pumpestemplerne der hænger, eller en af stemplerne på magnetventilerne.
Jeg mener at jeg ligger inde med data på hvilke O-ringe der skal anvendes til opgaven.

Giv mig gerne et kald.

MVH.
FJølle66
Brugeravatar
OliverMeyer895
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26 maj 2022 21:07
Model: Fj 1200 - ABS
Årgang: 1991

Re: ABS problemer på fj 1200 fra 91

Indlæg af OliverMeyer895 »

Hejsa.
Tak for svaret, ja det begge bremser den af gal med. Skal lige have kigget på de koder og set så.

Hvis du kan skaffe data på hvilken oringe der skal til, ville det virkelig være fedt:)
Skal nemlig lige have aftalt en dag med mekanikeren( den gamle) hvor vi skal have kigget det igennem.
Besvar