XJR potter med god lyd

Spørgsmål og tips vedrørende motor, udstødning, justering og tuning.
Besvar
BoBj627

XJR potter med god lyd

Indlæg af BoBj627 »

Har spurgt før. Og ja, jeg ved ikke en s... om det her, men jeg har en FJ 1200 med standardpotter på. Jeg ønsker nogle potter, der giver god lyd - ikke larm. I har før været så venlige, at anbefale XJR-potter. Det har jeg også hørt fra andre, så det vil jeg have. Så har jeg fundet nogle, der hedder "Arrow", der passer til en XJR, men det er vel ikke det I snakker om...?? Det skal vel være "standard-XJR-potter" eller hvad? Jeg er ved at være lidt hidsig, for der er ikke nogen XJR-potter til salg i hele denne verden.....
Benny64

Re: XJR potter med god lyd

Indlæg af Benny64 »

Hej Bo.

Når der snakkes om XJR potter, så er det i 99,99% af tilfældene de originale forkromede potter til XJR modellerne fra 1995 - 2003 der snakkes om ;)

Men som Du skriver er de gode eksemplarer ved at være sjældne og dermed svære at finde. Men som Du også skriver, så kan man jo også makke et par uoriginale potter på som passer på XJR modellerne i de ovennævnte årgange og her er der jo et rimeligt stor udvalg. Et godt tip er at købe nogen der er E-mærket, så undgår Du at skulle trække FJ'en hjem til grænsen fra Harzen :?

Det kunne f.eks. være sådan nogen som dem her:

http://www.ebay.de/itm/AUSPUFF-COBRA-ST ... 2801af3aed

PS. Jeg så lige nu at Du har en 3CW model, så skal Du lige være opmærksom på at Du skal have lavet nogen ekstra beslag for at få potterne på. Det kan Du finde noget om i vores gamle forum.


Mvh. Bæ9
Brugeravatar
cavione100
Administrator
Indlæg: 304
Tilmeldt: 21 apr 2015 09:06
Geografisk sted: Ribe, Sønderjylland
Model: FJ 1200
Årgang: 1991

Re: XJR potter med god lyd

Indlæg af cavione100 »

Tror du har helt ret - der er ikke nogen interessante originale XJR potter at finde for øjeblikket - hvis ikke man vil pudse og male dem selvfølgelig, hvilket man jo godt kan i en blank sort f.eks.? :D

Jeg er usikker på om Marving-potterne vil passe - ophænget og knækket på potten ser lidt anderledes ud på billedet, men sådan et par sprit nye er da ellers fine hvis de kan gå på :-)

http://www.ebay.de/itm/MARVING-MASTER-A ... 58c6596c8f

XJR-potterne lyder fra original næsten præcist ligesom FJ potterne, og det er kun når man borer enderne lidt op og sætter lidt større propper i at den får den "fede" lyd (og lidt flere HK :twisted: )

Det er en god ide at lave det til et vinter-projekt at lede efter dem på Ebay - det kan godt tage lidt tid. Måske er du heldig at nogen i klubben har et sæt der kan købes?

Mvh
Carsten
BoBj627

Re: XJR potter med god lyd

Indlæg af BoBj627 »

Hej drenge

Tak for svarene. Så blev jeg lidt klogere på sagen. Det ville være fedt, at købe nogle nye, omend det er lidt mange penge. Men nu ved jeg lidt om, hvad jeg skal søge efter og selvom det kræver lidt tilpasning, har jeg en god bekendt, der er mester i den slags. Og ja, det er nok en god ide, at gemme til et vinterprojekt ;-).

Ha'ed godt derude og tak for supporten igen.

/Bo
Besvar