Forgaffel utæt igen igen, så hvad nu?

Spørgsmål og tips vedrørende resten af motorcyklen.
Besvar
Brugeravatar
russer467
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:28
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1989

Forgaffel utæt igen igen, så hvad nu?

Indlæg af russer467 »

Den gamle dame kunne åbenbart ikke holde til at komme til Norge. Hun er ihvertfald blevet inkontinent. :D Det ene ben er fugtigt.
Det er vist ikke mere end 1 år siden jeg fik det ordnet sidst og det holder jo ikke i længden. Så spørgsmålet er: Skal jeg bare blive ved med 1 gang årligt at få skiftet pakninger eller har nogen en idè til en evt anden forgaffel der kan sættes på eller er der kun std der passer?

Billede
Det er det venstre ben den er gal med og man kan, synes jeg, tydeligt se nister i kromen.
FJ 1200 3cw årg 1989 "Smølferaketten"
andersen.randers309

Re: Forgaffel utæt igen igen, så hvad nu?

Indlæg af andersen.randers309 »

Hej Jørgen.

Min gamle Fj laver samme nummer som din, jeg fik jo som du husker nogle "billige" pakninger hos dig sidste år, de holdt heller ikke. Bestil tid hos Fjølle, han kan fixe dem, du har garanteret som mig ikke fået skiftet kobberfiduserne som sidder under pakningen?

Hilsen
Jesper

Ps hvornår får smølfen sit nye navn? :mrgreen:
Karstenkmc9
Indlæg: 189
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:10
Geografisk sted: 8766 Sandvad
Model: FJR 1300 non abs
Årgang: 2002

Re: Forgaffel utæt igen igen, så hvad nu?

Indlæg af Karstenkmc9 »

Hej Russian

Når du har de der`sens rustgrater vil du ødelægge dine pak dåser lige så hurtig som du skifter dem :cry: :( , så et andet ben på, uden rusthuller køre du igen :) ellers find usd forgaffel, nyt forhjul, wave skiver monoblock bremsekalibre, bremsemaster m.m se så kør det :D :lol: lige et vinterprojekt.

Karstenkmc9
Senest rettet af Karstenkmc9 22 jun 2015 20:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
russer467
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:28
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1989

Re: Forgaffel utæt igen igen, så hvad nu?

Indlæg af russer467 »

andersen.randers309 skrev: Hej Jørgen.
...............
Hilsen
Jesper

Ps hvornår får smølfen sit nye navn? :mrgreen:
Pakningerne blev skiftet sidste gang ved Fjølle og der blev alt skiftet så vidt jeg ved :D
Tror bare ikke det hjælper at skifte når der er rustgrater i kromen.

Mht navn så leder jeg med lys og lygte efter en rimelig billig der kan lave det til mig som jeg vil have det for navneændringen skal der til :D
Udskifter i sammen omgang FJ 1200 med det korrekte ord for vores maskiner hvis altså jeg kan finde en skiltemager der kan lave det
FJ 1200 3cw årg 1989 "Smølferaketten"
Brugeravatar
russer467
Indlæg: 121
Tilmeldt: 20 apr 2015 23:28
Model: FJ 1200 3CW
Årgang: 1989

Re: Forgaffel utæt igen igen, så hvad nu?

Indlæg af russer467 »

Karstenkmc9 skrev:Hej Russian

Når du har de der`sens rustgrater vil du ødelægge dine pak dåser lige så hurtig som du skifter dem :cry: :( , så et andet ben på, uden rusthuller køre du igen :) ellers find ups forgaffel, nyt forhjul, wave skiver monoblock bremsekalibre, bremsemaster m.m se så kør det :D :lol: lige et vinterprojekt.

Karstenkmc9
Thansen??? :D Det er gas. Hvad passer på vores gamle ærværdige maskiner? Noget fra R1 eller? Alt andet lige må det blive en bedre affjedring end vores gamle men dog brugelige???????
FJ 1200 3cw årg 1989 "Smølferaketten"
Karstenkmc9
Indlæg: 189
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:10
Geografisk sted: 8766 Sandvad
Model: FJR 1300 non abs
Årgang: 2002

Re: Forgaffel utæt igen igen, så hvad nu?

Indlæg af Karstenkmc9 »

Hej Russer

Prøv og kigge på Hall of fame" Standard look" og "fighter look" her på vores forums forside, der er flere med den modifikation, blue dot kalibre m.m, Samlign kronrørslejer fra andre yamaha usd forgafler og din egen, er de ens så er chancen der. Ser ud til at Steffen 437 fra Fjelstervang kørte med usd gaffel, den blev total skadet efter et næsten frontalt møde med en bil


mvh
Karstenkmc9
Brugeravatar
Fjolle14
Indlæg: 138
Tilmeldt: 20 apr 2015 21:56
Model: FJR
Årgang: 2009

Re: Forgaffel utæt igen igen, så hvad nu?

Indlæg af Fjolle14 »

Har bygget en XJR forgaffel på min. Der får man superbikes styr, forskærme der ikke knægter og super affjedring.
Måske det var noget for dig?? Har ikke helt taget stilling til om Fjolle skal deles op i stumper endnu???
Hilsen Fjolle
FJR 1300 - 2009 - Ocean deep blue
Besvar