kobling igen, andet problem

Spørgsmål og tips vedrørende resten af motorcyklen.
Besvar
jensen 636

kobling igen, andet problem

Indlæg af jensen 636 »

:twisted: hej igen, hvordan lufter jeg min kobling ud, jeg har forsøgt at gøre ligesom med bremser, men der sprutter basre lidt vædske ud, har trykket håndtaget ind 500 gange. kan se stemplet i beholderen bevæger sig, når jeg trykker håndtaget ind. frusteret!!!! grrr http://www.fjclub.dk/forum/posting.php?mode=post&f=22#" onclick="window.open(this.href);return false;
jensen
Brugeravatar
Mikmol73-561
Indlæg: 79
Tilmeldt: 21 apr 2015 00:38
Geografisk sted: stoholm.
Model: FJ 1200 3XW
Årgang: 1993

Re: kobling igen, andet problem

Indlæg af Mikmol73-561 »

Hvis du pumper lidt forsigtig kan du se bitte små bobler i væske beholder så der ikk andet for end at blive ved.
Den skal nok komme.
Mvh Mikael
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Brugeravatar
Ctlund408
Indlæg: 87
Tilmeldt: 21 apr 2015 08:48
Geografisk sted: Kerteminde
Model: FJR1300A
Årgang: 2010

Re: kobling igen, andet problem

Indlæg af Ctlund408 »

Sæt tape eller elastik på så håndtaget er aktiveret natten over det kan hjælpe til at få luft væk fra hovedcylinder.
ctlund408

fjr1300 A RP13 2010 Lava Red

http://www.fjr1300.dk/
Brugeravatar
Bikeryamaha99
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21 apr 2015 18:38
Geografisk sted: Frederiksværk
Model: FJ 1200
Årgang: 1986

Re: kobling igen, andet problem

Indlæg af Bikeryamaha99 »

Hej
Jeg tror det har været oppe før, men det kan hjælpe at fylde koblingssystemet bagfra. Anskaf en injektionssprøjte, og noget slange der passer på. Fyld sprøjten, sæt slangen på niplen, åben niplen og tryk væske gennem slavecylinderen. Det plejer at virke.... :D
God sommer
Henrik
Karstenkmc9
Indlæg: 189
Tilmeldt: 20 apr 2015 22:10
Geografisk sted: 8766 Sandvad
Model: FJR 1300 non abs
Årgang: 2002

Re: kobling igen, andet problem

Indlæg af Karstenkmc9 »

Hej Jensen

Som CTLund skriver, tryk koblingshåndtaget et stykke ind, brug en strips eller tape til at fiksere håndtaget, så udlufter den sig selv overnight, luft har den finurlighed at det stiger opad, godt nok lidt langsomlig proses, men det virker, den med at trykke bremsevæske baglæns i systemet kan give nogle strint ud over kåbe m.m med lakskader til følge, bremse væske ætser lakken.

mvh
Karstenkmc9
jensen 636

Re: kobling igen, andet problem

Indlæg af jensen 636 »

takker, det skal prøves
jensen
jensen 636

Re: kobling igen, andet problem

Indlæg af jensen 636 »

hej igen.
så har jeg afprøvet de forskellige forlag, men der var desværre ingen der hjalp på problemet????, mht sprøjte teknikken, kunne jeg kun sprøjte ca 20-25 ml ind og der var ikke noget af det der endte i beholderen. der skal siges at der før jeg forsøgte at skifte til en fjr kobling, var der overhovedet ingen problemer med koblingen, sååå
skulle der være en expert i århus området er der da 2 fl. god rødvin til ham, om han kiggede forbi og kunne hjælpe mig.+ en kold øl selvfølgelig.
mvh
Jensen
Besvar