løs møtrik i Fjr1300 rpo4--08
: 18 apr 2017 23:15
Hej
Min sæson stoppede lidt brat sidste år pga. oliespild fra motoren, nærmere, fra udgangsakslen til kardanen, det viser sig at møtrikken der holder den langs gående aksel sammen med tandhjul og flange er gået løs og havde gnavet pakdåsen i stykker
sådan en operation kræver så lige, at man skal have motoren løsnet og sænket ned for at få aksel og flange af.
En donoraksel fra Kim på amager, bliver skaffet til huse,
MEN møtrikken på denne sidder også lidt løs, der er dog ingen skade sket på strålerne på akslen, modsat min egen aksel der var blevet trykket lidt.
Med hjælp fra Mic får vi samlet motoren med div. pakninger loctite og nyt låseblik m.m og monteret motoren i stellet igen.
Det bliver så spændende om fodhviler vibrationerne så er forsvundet når jeg kommer ud at køre igen, (mangler lige et gaskabel)
Hvordan finder man så ud af om møtrikken er ved at gå løs ?
Jeg kunne trække udgangsakslen en millimeter frem og tilbage når jeg tog kardan krydset af, og man kan tydelig se det når man tager side dækslet af i venstre side ved gearpedalen, så kan man flytte tandhjulet frem og tilbage.
Så det store spørgsmål er, hvor mange køre så rundt med den defekt.
Mic har nogle billeder af operationen, så det er lidt mere tydeligt, ellers kig på motorcykelspareparts (MSP) og kig på middel drive gear
vh
Karstenkmc9
mob 40722010
Min sæson stoppede lidt brat sidste år pga. oliespild fra motoren, nærmere, fra udgangsakslen til kardanen, det viser sig at møtrikken der holder den langs gående aksel sammen med tandhjul og flange er gået løs og havde gnavet pakdåsen i stykker
sådan en operation kræver så lige, at man skal have motoren løsnet og sænket ned for at få aksel og flange af.
En donoraksel fra Kim på amager, bliver skaffet til huse,
MEN møtrikken på denne sidder også lidt løs, der er dog ingen skade sket på strålerne på akslen, modsat min egen aksel der var blevet trykket lidt.
Med hjælp fra Mic får vi samlet motoren med div. pakninger loctite og nyt låseblik m.m og monteret motoren i stellet igen.
Det bliver så spændende om fodhviler vibrationerne så er forsvundet når jeg kommer ud at køre igen, (mangler lige et gaskabel)
Hvordan finder man så ud af om møtrikken er ved at gå løs ?
Jeg kunne trække udgangsakslen en millimeter frem og tilbage når jeg tog kardan krydset af, og man kan tydelig se det når man tager side dækslet af i venstre side ved gearpedalen, så kan man flytte tandhjulet frem og tilbage.
Så det store spørgsmål er, hvor mange køre så rundt med den defekt.
Mic har nogle billeder af operationen, så det er lidt mere tydeligt, ellers kig på motorcykelspareparts (MSP) og kig på middel drive gear
vh
Karstenkmc9
mob 40722010