Hejsa.
Normalt skal der ikke være mange vibrationer i en FJR.
Kronrørslejerne burde det ikke være. Er der lidt klokken i forenden, er det som regel topmøtrikken det er galt med.
Løsn gaffelbenene i toppladen, spænd møtrikken 130 Nm, mener jeg. ( tjek lige manualen inden ) Tryk gaflen ned et par gange og spænd gaffelbenene igen.
Det plejer at løse det problem. Hvis ikke, så gå til en doktor, da kronrørslejerne skal spændes meget nøjagtigt.
Vibrationerne plejer at kunne fjernes med en justering.
Der er efterhånden en del dygtige læger omkring os.
Få ham til at tjekke ECU'en, det kan hurtigt gøres i underprogrammet i urerne, spjældene med et søgerblad, måske der har været en skrusukimand forbi, som pressi skrev
Og ellers Co og synkronisering. Så skal den spille.
Med min den røde havde jeg så yderligere vibrationer. Det føltes som et motorophæng. Det gav hovedbrud og mange timer med sorte fingre.
Motorophæng, kobling og kron og spidshjul. Først da jeg fik en elektronisk fartpilot på fandt jeg problemet.
Når man kørte et stykke tid med samme fart, blev vibrationerne gradvis mindre, for derefter at komme igen når hastigheden blev ændret.
Det var så strålerne på kardanleddet der aldrig var blevet smurt fra fabrikken. Så ingen regel uden undtagelse
Håber det kan bruges til noget.
Mic.